|
هاوینگ
|

ارز دیجیتال VET چیست؟

ارز دیجیتال VET

ارز دیجیتال VET چیست؟ VET در حقیقت یک بستر زنجیره تأمین است که بر پایه بلاک چین است. فعالیت این پلتفرم در سال 2015 آغاز شد و در سال 2016 به صورت رسمی راه‌اندازی شد. پلتفرم وی چین دو توکن داخلی دارد. VET و VTHO که از آن برای مدیریت کردن و ایجاد ارزش بر پایه VechainThor استفاده می‌نماید. در این مقاله قصد داریم درباره بلاک چین vetchain با شما عزیزان صحبت کنیم و سپس بررسی کنیم که آیا سرمایه‌گذاری بر این بستر مناسب است یا خیر؟

 

Vechain یک بلاک چین هوشمند است. هدف از این بلاک چین تقویت زنجیره تأمین و تسریع پذیرش انبوه فناوری بلاک چین طراحی کرده است.

ویژگی‌های اساسی فناوری بلاک چین شامل تمرکززدایی، شفافیت و تغییرناپذیر است. بااین‌حال هزینه‌های ایجاد و نگهداری برنامه‌های مبتنی بر بلاک چین استفاده کامل از مزایای آن برای شرکت‌ها سخت و پرهزینه است.

تاریخچه ارز دیجیتال وی چین

فعالیت وی چین از سال 2016 آغاز شد و از این لحاظ می‌توان آن را یکی از قدیمی‌ترین بلاک چین‌های بازار دانست. تیم اصلی سازنده این بلاک چین از 4 نفر تشکیل شده است. این بلاک چین در ابتدای فعالیت به شرکت BitSe که از بزرگترین شرکت‌های بلاک چین است وابسته بود و یک تیم پرقدرت از 150 متخصص را در حوزه بلاک چین پرورش داده است.

سانی لو یکی از مدیران ارشد این تیم است که در بخش آی تی و پروژه‌های اطلاعاتی وی چین فعالیت دارد.

درصورتی‌که بخواهیم از نگاه زنجیره تأمین به این مسئله نگاه کنیم، شرکت‌های شناخته‌شده‌ای مانند واتن چین، مدوم و لجستیک از فناوری بلاک چین وی چین استفاده می‌کنند. هرکدام از این شرکت‌ها اعتبار بالایی در زمینه‌های مختلف دارند و همکاری آنها با وی چین می‌تواند زمینه‌ساز رشد آتی این توکن باشد.

مطالعه بیشتر : انواع ارزهای دیجیتال

ارز وی چین Vechain چیست؟

وی چین یک بلاک چین عمومی است که از آن برای استفاده از فناوری بلاک چین در شرکت‌های مختلف استفاده می‌شد. این بلاک چین یک بلوک ساختمانی برای یک اکوسیستم سازمانی قابل توسعه است. اگرچه اتریوم یک نقطه عطف در فناوری ارزهای دیجیتال است اما این پلتفرم هزینه‌های بالایی دارد و برای اجرای برنامه‌های غیرمتمرکز تجاری در یک مقیاس بزرگ مناسب نیست به دلیل عدم وجود چارچوب‌های حاکمیتی قدرتمندی ندارد تا تغییرات پروتکل سریع و شفاف برای رسیدن به مشکلات و پیشرفت‌های نوظهور را ممکن کند.

در بلاک چین اتریوم، مدل اقتصادی مناسبی وجود ندارد. همچنین هزینه تراکنش بر پایه اتریوم قابل‌کنترل است. همچنین نوسان بالای قیمت اتریوم نیز در این زمینه مشکل‌ساز است. شرکت‌ها ممکن است قیمت‌های آینده اتریوم یا برنامه‌های غیرمتمرکز مبتنی بر اتریوم را پیش‌بینی نکند. وی چین با هدف حل کردن مشکلات اتریوم ایجاد شد. این بلاک چین امیدوار است که با استفاده از خصوصیات متا تراکنش، روش اجماع اثبات صلاحیت و مکانیزم حاکمیت روی زنجیره این مشکلات را رفع کند.

ارز دیجیتال VET

ویژگی‌های متاتراکنش بلاک چین

اگر بخواهیم مهمترین ویژگی‌های متاتراکنش وی چین را نام ببریم، مهمترین ویژگی‌های این سیستم بلاک چین از این قرارند:

  • پرداخت چند سویه: شبکه وی چین یک برنامه غیرمتمرکز است که طرح‌های منعطف برای کاهش کارمزد تراکنش‌ها به کاربران دارد. هزینه پروتکل Vechain نسبت به اتریوم بسیار مناسب است و این پروتکل هوشمند به شما کمک می‌کند که هزینه‌های گس لازم برای استفاده از شبکه را داشته باشد.
  • چرخه حیات تراکنش قابل‌کنترل: کاربران شبکه Vechain می‌توانند از فیلدهایExpiration و BlackRef تراکنش، انجام تراکنش‌ها و انقضای آن را تنظیم کنند.
  • تراکنش چندوظیفه‌ای: توسعه‌دهندگان بلاک چین می‌توانند در شبکه Vechain از پرداخت‌های گروهی استفاده کنند. افراد می‌توانند قراردادهای مختلف را در یک تراکنش جای دهند و ترتیب تماس‌ها را با استفاده از تراکنش‌های اتمی چندمنظوره کنترل نمایند.
  • وابستگی تراکنش: در بلاک چین Vechain کاربران می‌توانند با تنظیم وابستگی‌ها، انجام تراکنش‌ها را تا زمان پردازش نشدن عملیات متوقف کنند و اطمینان پیدا کنند که دستور اجرا نیاز تجاری را برآورده می‌نماید.

مکانیزم اجماع اثبات صلاحیت (POA) وی چین

  • با کمک قرارداد هوشمند داخلی، درصورتی‌که Authority Masternodes آپدیت نشود، می‌توان از هارد فورک جلوگیری کرد.
  • داشتن قدرت محاسبات کم برای دستیابی به امنیت بالا و یکپارچگی
  • این بنیاد هویت همه اپراتورهای Authority Masternodes را نیز مورد تائید قرار می‌دهد.

نظارت

در اکوسیستم وی چین، یک کمیته راهبری منتخب بر اکوسیستم نظارت دارد. این کمیته در مسائل مختلف تصمیم‌گیرنده است و به کاربران تضمین می‌دهد که محاسبات با کمک مکانیسم حاکمیت زنجیره‌ای اجرا می‌گردد. همچنین در این سیستم رأی‌گیری مبتنی بر نقش می‌باشد.

توکنهای پروژه

اکوسیستم ویچین دو توکن VET و VTHO را در خود جای‌داده است. کاربرد توکن VET، ساخته شدن توکن VTHO برای پرداختن یا حواله دادن به کاربران است اما کارمزدهای این اکوسیستم با VTHO پرداخت می‌شود و همچنین هزینه‌های مختلف اکوسیستم و قراردادهای هوشمند با این توکن پرداخت می‌شود.

عمل کرد وی چین VET

پلتفرم VET از یک الگوریتم جامع به نام POA استفاده می‌کند که با کمک شبکه‌ای از 101 اپراتور Authirity Masternode به افزایش امنیت تراکنش‌های شبکه کمک می‌کند. این اپراتور با رعایت قوانین حاکمیت Vchain عملیات قرارداد هوشمند را انجام می‌دهد.

کاربران باید با بررسی‌های دقیق KYC بتوانند به رشد شبکه کمک کنند و در توسعه آن مؤثر باشند. همچنین وجود دو توکن منحصر به فرد در این سیستم تضمین‌کننده محافظت از سفته‌بازی و نوسان بیش‌ازحد در بازار است و به این ترتیب افراد می‌توانند از هزینه‌های معاملات خود اطمینان کسب کنند.

ToolChain یک محصول کلیدی است که در این پلتفرم ارائه شده است و به شرکت‌های فعال در این پلتفرم این امکان را می‌دهد که خدمات و محصولات جدیدشان را به صورت مشترک رشد دهند. این ابزار امکانات مختلفی مانند Paas، Baas و SaaS را برای ایجاد شیوه‌های جدیدی برای ایجاد ارزش برای سهامداران و شفافیت معاملات ارائه می‌کند.

به طور مثال Paas به مشترکین این شبکه این امکان را می‌دهد که قالب‌های فرایند را طراحی کنند و با استفاده از ابزارهای داخلی مانع از ایجاد برنامه‌های بلاک چین خود از ابتدا شوند. همچنین  Food Safety Track & Trace SaaS طیف وسیعی از ویژگی‌های قابل‌ردیابی برای صنعت نوشیدنی و غذا را فراهم می‌کند و برای برقراری ارتباط و ایجاد اعتمادسازی به برندهای مختلف نوشیدنی و مواد غذایی امکانات ارائه می‌کند.

وی چین از طریق BaaS یک API برای ارائه خدمات مربوط به قراردادهای هوشمند ارائه می‌کند. این API در حقیقت یک رابط برنامه‌نویسی کاربردی است که از طریق اینترنت و به صورت امن و مطمئن به تبادل اطلاعات می‌پردازد.

البته باید بدانید که به زودی با سوزاندن 70 درصد از توکن ها، هزینه‌های تراکنش در این بلاک چین کاهش پیدا می‌کند و 30 درصد بقیه آن به اپراتورهای فعال می‌رسد.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

موفقیت آمیز بود!

تبریک، با موفقیت انجام شد، از همراهی شما سپاسگذاریم.❤️