|
هاوینگ
|

آشنایی با ارز دیجیتال پکس گلد و ویژگی‌های آن (PAXG)

ارز دیجیتال پکس گلد

ارز پکس گلد چیست؟

ارز دیجیتال پکس گلد نوعی ارز رمزنگاری شده است که به وسیله ذخایر واقعی طلا پشتیبانی می‌شود. شرکت آمریکایی Paxos وظیفه پشتیبانی از این ارز دیجیتال را بر عهده دارد. هر ارز دیجیتال PAX Gold معادل یک اونس تروی از یک شمش طلای ۴۰۰ اونسی London Good Delivery ارزش گذاری می‌شود. این ارز دیجیتال یک تفاوت بزرگ با دیگر رمز ارزهای موجود در دنیای کریپتو کارنسی دارد و آن هم نحوه ارزش گذاری آن می‌باشد.

همانطور که گفتیم ارزش‌گذاری این رمز ارز بر اساس طلای واقعی انجام می‌پذیرد. این در حالی است که دیگر ارزهای دیجیتال ارزش خود را از میزان عرضه و تقاضای موجود در بازار به دست می‌آورند. ادغام یک دارایی سنتی مثل طلا با فناوری مدرن بلاک چین فرصتی متفاوت و منحصر به فردی را جهت سرمایه‌گذاری در اختیار شما قرار می‌دهد. فرصتی که با آن می‌توانید از سرمایه خود حفاظت بهتری داشته باشید.

ارز دیجیتال پکس گلد چگونه کار می‌کند؟

وقتی یک توکن ارز دیجیتال پکس گلد را به دست می‌آورید فقط قرار نیست مالک یک ارز دیجیتال شوید. شما صاحب یک تکه طلای واقعی و ملموس خواهید شد که ارزش بسیار زیادی دارد. در حقیقت به ازای صدور هر توکن PAXG معادل آن مقداری طلای فیزیکی در یک انبار امن ذخیره می‌گردد. مالکیت توکن‌ها از طریق شماره سریال اختصاصی که برای آنها در نظر گرفته شده است مشخص می‌گردد.

افرادی که می‌خواهند روی این ارز دیجیتال سرمایه‌گذاری کنند کافی است از طریق ابزار جستجوی PAXG به جزئیات طلای فیزیکی مرتبط با توکن مورد نظرشان از جمله شماره سریال، ارزش و سایر مشخصات دسترسی پیدا کنند. ویژگی جالب دیگری که ارز دیجیتال PAX Gold دارد امکان مبادله آن با طلای واقعی یا ارز فیات است. فرایند این تبدیل از طریق پلتفرم Paxos انجام می‌پذیرد. دقت داشته باشید که این پلتفرم در بلاکچین اتریوم فعالیت می‌کند.

ارز دیجیتال PAX Gold

چه افرادی پکس گلد را به وجود آورده‌اند؟

ارز دیجیتال پکس گلد به وسیله کمپانی Paxos Trust که در شهر نیویورک آمریکا واقع شده و در زمینه فناوری‌های بلاکچین فعالیت دارد پشتیبانی می‌شود. چارلز کاسکاریلا و ریچارد تئو افرادی هستند که این کمپانی را راه اندازی کرده‌اند. در واقع آنها دو تحلیلگر سابق شرکت‌های Cascarilla at Goldman Sachs و Teo at Cedar Hill Capital Partners می‌باشند که از تجربه خود برای ایجاد این موسسه کمک گرفته‌اند.

این را هم خوب است اشاره کنیم که شرکت Paxos Trust در سال ۲۰۱۲ میلادی تاسیس شده و علاوه بر پکس گلد از ارز دیجیتال دیگری به نام پکس دلار هم پشتیبانی می‌کند. البته این را هم باید بگوییم که شرکت Paxos فقط با سرمایه این دو نفر ایجاد نشده و بیش از ۵۰۰ میلیون دلار آن توسط سرمایه‌گذاران همچون OakHC/FT, Mithril Partners and PayPal Ventures تامین شده است. البته این تنوع سرمایه‌داران عمده به نفع سرمایه‌گذاران خرد است. با این شرایط تصمیم‌گیری‌ها توسط افراد مختلفی انجام می‌شود و منافع عمومی بیشتر لحاظ خواهند شد.

صندوق ETF طلا و پکس گلد چه تفاوتی دارند؟

اگر اهل دنیای معامله‌گری باشید به خوبی این را می‌دانید که یکی از پرطرفدارترین صندوق‌های ETF، صندوق طلا است. شاید به دلیل شباهتی که این صندوق‌ها با ارز دیجیتال پکس گلد دارند این اشتباه به وجود بیاید که هر دوی این دارایی‌ها یکسان هستند. با این وجود باید این را در نظر گرفت که معامله‌گر در خرید یک ETF عملاً صاحب صندوقی می‌شود که در آن دارایی‌های مرتبط با طلا وجود دارند. با این وجود کسی که صاحب این صندوق‌ها باشد، مالک طلا نخواهد بود. در طرف مقابل هر توکن PAXG مستقیماً به یک شمش طلای واقعی که در یک خزانه لندن نگهداری می‌شود مرتبط است.

به عبارت بهتر، زمانی که شما صندوق های قابل معامله در بورس طلا (ETF) را خریداری می‌کنید فقط به قیمت طلا دسترسی خواهید داشت اما مالک آن نیستید. معمولاً زمانی که دارندگان این صندوق‌ها می‌خواهند آنها را بفروشند مجبور هستند قیمت را پایین‌تر از قیمت واقعی طلا در نظر بگیرند. در مورد ارز دیجیتال PAX Gold خدمتتان گفتیم که هر توکن آن نشان دهنده یک انس تروی طلا در خزانه‌های لندن است. به این ترتیب مشخص شد که ‌سرمایه‌گذاری روی صندوق‌های ETF و ارزهای دیجیتال پکس گلد دو فرایند کاملاً متفاوت هستند.

آینده ارز پکس گلد

مزایای خرید ارز دیجیتال پکس گلد

طبیعتاً کسی که به دنبال خرید ارز دیجیتال پکس گلد باشد می‌خواهد بداند که مزایای این رمز ارز چیست. در ادامه برخی از مزایای این ارز دیجیتال متفاوت را خدمت شما بیان خواهیم کرد:

1 • دسترسی : ارز دیجیتال پکس گلد نقدینگی بسیار خوبی دارد و به همین دلیل دسترسی به آن آسان است. اگر شما طلای واقعی داشته باشید، برای فروش آن مجبور هستید به یک صرافی یا بانک مراجعه کنید اما برای معامله PAXG تنها کاری که باید انجام دهید مراجعه به یک صرافی آنلاین (صرافی مکسی بهترین صرافی برای ایرانیان) و خرید و فروش آن در همان زمان است.

2 • سرمایه : اگر شما بخواهید شمش یا سکه طلا خریداری کنید باید به اندازه قیمت آن پول نقد داشته باشید. طبیعتاً بسیاری از مردم نقدینگی لازم برای خرید آنها را نخواهند داشت. اگر مردم به جای خرید سکه یا طلای واقعی به سراغ PAXG بروند می‌توانند به اندازه دارایی خود هر چقدر که می‌خواهند طلا داشته باشند.

3 • امنیت : حفظ طلای فیزیکی گاهی اوقات دردسرهای زیادی دارد و حتی می‌تواند موجب تحرک سارقین شود. به همین دلیل بسیاری از مردم مجبور می‌شوند دارایی‌های ارزشمند خود را در اختیار صندوق‌های امانات بگذارند. اگر آنها به جای طلای واقعی PAXG بخرند، دیگر دغدغه‌ای بابت امنیت طلای خود نخواهند داشت.

4 • شفافیت : هر توکن PAXG دارای مقدار مشخصی طلای فیزیکی است. این پشتوانه به طور منظم مورد بررسی قرار می‌گیرد و شفافیت و اصالت آن تایید می‌شود. در واقع وقتی این ارز دیجیتال را می‌خرید مطمئن هستید که مقداری طلا در اختیار دارید.

بررسی چالش‌های خرید پکس گلد

خرید ارز دیجیتال پکس گلد در کنار مزایای متعددی که دارد می‌تواند شما را درگیر چند چالش پیچیده کند. بهتر است قبل از خرید این رمز ارز با چالش‌های آن بیشتر آشنا شوید. برخی از مهم‌ترین چالش‌های این پول کریپتوکارنسی را با هم بررسی می‌کنیم:

1 • دانش : درست است که ارز دیجیتال PAX Gold براساس طلا ارزش گذاری می‌شود اما بالاخره برای انجام معاملات آن آشنایی با دنیای کریپتوکارنسی ضروری است. با توجه به همین نکته اگر شما کسی هستید که با دنیای ارز دیجیتال آشنایی زیادی ندارید بهتر است برای معاملات این پول الکترونیکی ابتدا دانش خود را در مورد این فضای جدید ارتقا دهید.

2 • فناوری : اینکه ارزهای دیجیتال اتکای زیادی به فناوری دارند گاهی اوقات نکته مثبت آن‌ها تلقی می‌شود. با این وجود اگر بخواهیم کمی دقیق‌تر نگاه کنیم می‌بینیم که عملکرد شما در دنیای کریپتوکارنسی با یک نقص فنی، هک یا قطعی اینترنت می‌تواند دچار اختلال بزرگی شود.

3 • محدودیت : قبلا گفتیم که شما می‌توانید توکن‌های PAXG خودتان را با طلای معادل آن مبادله کنید اما اکنون باید این را بگوییم که در مورد این کار هم محدودیت‌هایی وجود دارد. در واقع شما حداقل باید ۴۳۰ PAXG داشته باشید تا بتوانید این مبادله را انجام دهید. افرادی که دارایی‌های کمتری داشته باشند از چنین فرصتی برخوردار نخواهند بود.

4 • خطرات امنیتی : قبلاً گفتیم که خرید ارز دیجیتال PAXG خطرات امنیتی مربوط به طلای فیزیکی را برای شما کاهش می‌دهد اما اکنون باید این را اضافه کنیم که این پول الکترونیکی هم مشکلات خاص خود را دارد. ارزهای دیجیتال همیشه در معرض حملات سایبری هستند و اگر صرافی که با آن کار می‌کنید امنیت خوبی نداشته باشد، دچار مشکلات زیادی خواهید شد.

صرافی MEXC

چگونه می‌توانیم PAXG بخریم؟

در گذشته خرید ارز دیجیتال پکس گلد فقط از طریق وب سایت Paxos و صرافی itBit امکان‌پذیر بوده است. با این وجود در حال حاضر رشد محبوبیت این ارز دیجیتال کمک کرده تا صرافی‌های بزرگی همچون Swissborg، Kraken و Binance هم به سمت خرید و فروش این رمز ارز بیایند. طبیعتاً در این شرایط شما گزینه‌های زیادی دارید که برای خرید ارز دیجیتال PAX Gold به سراغ آنها بروید.

البته توصیه ما به شما این است که در خرید این ارز دیجیتال عجله نکنید. بهتر است ابتدا به اندازه کافی در مورد صرافی مورد نظرتان تحقیق نمایید و بعداً برای فعالیت در آن تصمیم بگیرید. سعی کنید صرافی را انتخاب کنید که هم از لحاظ فنی قدرتمند باشد و هم امکانات مختلفی در اختیار شما بگذارد. صرافی ارز دیجیتالی که مدام دچار مشکلات فنی شود یا امنیت سایبری خوبی نداشته باشد نمی‌تواند گزینه مناسبی جهت خرید و فروش این ارز دیجیتال باشد. یکی از بهترین صرافی های ارز دیجیتال برای ایرانی‌ها صرافی مکسی می باشد که در آن احراز هویت اجباری نبوده است.

ارز پکس گلد چیست

آینده ارز پکس گلد

تا اینجا سعی کردیم به معرفی ارز پکس گلد بپردازیم اما صحبت کردن در مورد آینده این پول الکترونیکی بسیار سخت است. وقتی در مورد ارز دیجیتال PAX Gold صحبت می‌کنیم یعنی داریم در مورد یک نوع جدید و منحصر به فرد از رمز ارزها نکاتی را بیان می‌نماییم. توکن‌های این ارز دیجیتال بر اساس طلا ارزش گذاری می‌شوند و طبیعتاً مدل تغییر قیمت آن‌ها با دیگر ارزهای دیجیتال متفاوت است. قیمت پکس گلد بر اساس عرضه و تقاضا بالا و پایین نمی‌شود و به همین دلیل نمی‌توانیم به راحتی آینده آن را پیش بینی کنیم.

با این حال اینکه این ارز دیجیتال یک زیربنای قدرتمند مثل طلا دارد آینده آن را از لحاظ آنکه احتمالاً سقوط‌های شدیدی را تجربه نخواهد کرد تضمین می‌کند. به نظر می‌رسد هدف اصلی از طراحی این توکن جدید مقابله با مشکلات ناشی از تورم یا کاهش ارزش ارزهای دیجیتال بوده است. در هر صورت به نظر نمی‌رسد آینده این پول جدید در دنیای کریپتوکارنسی چندان بد باشد و شاید اینکه بخشی از سبد سرمایه‌گذاری خودتان را معطوف به آن کنید جهت مدیریت ریسک هم مفید باشد.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

موفقیت آمیز بود!

تبریک، با موفقیت انجام شد، از همراهی شما سپاسگذاریم.❤️