|
هاوینگ
|

بیت کوین چیست؟

بیت کوین
BTC
بیت‌کوین / تومان
نماد نشانه گذاری این ارز را با (BTC) انجام می شود.
chart
خرید از ما
3,906,040,881
فروش به ما
3,904,705,076
آخرین تغییرات این ارز -1.45% بوده است.

بیت کوین چیست ؟

بیت کوین bitcoin یک ارز دیجیتال است که می توانید با آن خرید کنید، سفارش آنلاین انجام دهید، به هر کسی که دوست دارید در هر نقطه ای از جهان پول بفرستید یا حتی آن را به عنوان نوعی سرمایه گذاری در نظر بگیرید.

چیزی که بیتکوین را از دیگر پول ها و سیستم های پیش از خود متمایز می کند، غیر متمرکز بودن است. غیر متمرکز بودن یعنی اینکه که قدرت کنترل یک سیستم، برنامه، شبکه، دولت یا هر چیز دیگری بین افراز مختلف تقیسم شود. 

هیچ کس نمی تواند به تنهایی کنترل یک سیستم غیر متمرکز را در دست داشته باشد و هیچ کس مالک اصلی آن نیست. به همین ترتیب هیچ بانک، موسسه، نهاد یا دولتی، بیت کوین را کنترل نمی کند.

می توان گفت کنترل بیت کوین به دست تمام جامعه آن است. اعتماد از واسطه های متمرکز که می توانند مرتکب اشتباه عمدی یا غیر عمدی شوند، به ریاضیات منتقل شده است. دو به علاوه دو همیشه چهار می شود، حتی اگر یک قدرت متمرکز مخالف این حقیقت باشد.

از بیت کوین می توان همانند پول های رایج برای خرید کلا، تبادل و انتقال پول استفاده کرد و همچنین مانند طلا ان را با هدف سرمایه گذاری ذخیره کرد. واحد اختصاری ارز بیت کوین، BTC است، مثل دلار آمریکا که واحد اختصاری آن USD است. 

این نکته را فراموش نکنید که بیتکوین هیچ گونه شکل و فرم فیزیکی ندارد و فقط به شکل دیجیتالی منتقل می شود.

امروزه هر کس به راحتی می تواند بیت کوین بخرد و در نرم افزار کیف پولی که روی گوشی موبایل خود نصب کرده آن را ذخیره کند، سپس در عرض چند دقیقه بیت کوین را برای فرد دیگری در هر نقطه کره زمین ارسال کند. بدون اینکه نیاز باشد از بانک یا هر گونه واسطه ای کمک بگیرد.

این پدیده در واقع کنترل و مالکیت واقعی پول را به دست خود افراد برگردانده و هوئیت در آن با کلمه عبور ویژه ای که (کلید خصوصی) نام دارد، تعیین می شود.

برخلاف آن چه در سیستم بانکداری می بینیم، بیت کوین به هیچ عنوان قابل مصادره یا قابل سانسور نیست، البته تا زمانی که آن را خودتان نگهداری کنید و در نگهداری آن به سیستم های متمرکز متکی نباشید.

اگه بخواهید که ارز دیجیتال را بخرید یا بفروشید باید یک صرافی مطمین و مناسب را انتخاب کنید، برای انتخاب صرافی مناسب شما باید از امنیت آن اطمینان خاطر داشته باشید، مزیت‌های آن را بشناسید و بدانید صرافی مورد نظر چه دسترسی‌هایی دارد. به همین دلیل یکی از گزینه‌های مناسب برای شما می تواند صرافی ایرانی نوبیتکس باشد. 

صرافی کوینکس نیز یکی دیگه از این صرافی های معتبر جهت خرید ارز دیجیتال و بیتکوین است که بزگترین مزیتی که برای ما ایرانی ها و همچنین کشورهایی که بایننس تحریم کرده این است که با فعالیت کاربران این جور کشورها مانند ایران، عراق، سومالی، یمن، کره شمالی، سودان و… هیچ مشکلی ندارد.

6 مزیت بیتکوین

کمیاب بودن

فقط و فقط 21 میلیون بیت کوین وجود دارد که تا الان حدود 18.8 میلیون از اون استخراج شده است.

غیر متمرکز بودن

همه ی اطلاعات و کد های بیت کوین ،روی سرور های متعددی در جهان ذخیره می شوند، پس هک کردنش تقریبا غیر ممکن است.

بی حد و مرز

بیتکوین می تونه در کمترین زمان ممکن به سراسر دنیا منتقل بشه اون هم بدون هیچگونه محدودیتی.

آزادی

بیتکوین استقلال کامل دارد چون توسط هیچ ارگان ، دولت یا بانکی کنترل و اداره نمی شود.

تعویض پذیری

بیتکوین ارزی قابل تقسیم و تعویض پذیر هست ،یعنی تمام واحد های اون به همدیگر تبدیل می شوند.

امنیت

لایه های امنیتی پیچیده و قدرتمند بیتکوین هک کردن این شبکه را تقریبا غیر ممکن کرده است.

ساتوشی چیست؟

ساتوشی نام کوچکترین واحد بیت کوین که معادل 0.00000001 بیت کوین است. ساتوشی از نام کامل (ساتوشی ناکاماتو) خالق و بنیانگذار نا شناس بیت کوین بر گرفته شده است. ساتوشی برای اینکه اختراعش بتواند به عنوان پول مورد استفاده قرار بگیرد فکر واحد های کوچک آن را هم کرده بود. از ساتوشی در مباحث و محاسبه های اعداد مالی بیت کوین استفاده می شود.

پول های رایج دنیا معمولا یک واحد کوچکتر دارند که کمک می کنند حساب کردن مقادیر کوچکتر پول آسان شود، مثلا دلار سنت را دارد که یک صدم دلار است. به طور مشابه در مورد بیت کوین هم یک واحد بسیار کوچک وجود دارد به اسم ساتوشی.

برای تبدیل ساتوشی به بیتکوین کافی است میزان بیتکوین خود را در عدد 0.00000001 ضرب کنید. البته اگر می خواهید با واحد ساتوشی بیت کوین انتقال دهید یا خرید و فروش کنید، پیشنهاد می کنیم از یک ماشین حساب استفاده کنید که در حساب کردن این اعداد دچار اشتباه نشوید.

ساتوشی

بیت‌کوین به زبان ساده ‌

اگر می‌خواهید مفهوم بیتکوین را به سادگی بیاموزید دیدن این ویدئو را به شما پیشنهاد می‌کنیم. ‌
در این‌ ویدئو کاربرد بیتکوین و چگونگی استفاده از آن در زندگی روزمره و خرید‌های آنلاین توضیح داده شده است.

5 1 رای
امتیازدهی به مقاله

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

موفقیت آمیز بود!

تبریک، با موفقیت انجام شد، از همراهی شما سپاسگذاریم.❤️