|
هاوینگ
|

نکاتی در کپی ترید در صرافی بینگ ایکس (BingX)

کپی ترید

در کپی ترید چه نکاتی باید رعایت شود؟

در کپی ترید جهت جلوگیری از ضرر باید نکاتی را در نظر گرفت که آن نکات حالت کلی دارد و صرفا نظر شخصی می باشد و ممکن است برای همه تریدرها صدق نکند چون موارد استثنا نیز وجود دارد.

 

انواع کپی ترید

در صرافی Bingx دو نوع حساب کپی ترید وجود دارد :

 

1. کپی ترید استاندارد

در کپی ترید استاندارد مدیریت سرمایه به عهده خود کاربر می باشد یعنی کاربر به معاملات دسترسی دارد و مبلغی که مشخص می کند برای تمام پوزیشن ها نیز می باشد. کاربر می تواند حد سود (TP) و حد ضرر (SL) معاملات را مشخص کند در Leverage (اهرم) نوع معاملات فقط ایزوله (Isolated) است، این مدل ترید محدودیت هایی نیز وجود دارد.

 

کپی ترید استاندارد

2. کپی ترید حرفه ای

در کپی ترید حرفه ای مدیریت سرمایه به طور کامل بر عهده خود تریدر می باشد یعنی کاربر مبلغی را که مشخص می کند به صورت کلی می باشد در این نوع کپی ترید، تریدر با هر درصدی که وارد پوزیشن بشود، کار بر نیز به همان نسبت وارد خواهد شد و کاربر هیچ گونه دسترسی به پوزیشن ها را ندارد اما، تریدر پوزیشن هایی با لورج های بالا و قابلیت میانگین کم کردن را نیز می تواند باز کند.

 

حد ضرر

 

در کپی ترید استاندارد

حد ضرر در این نوع کپی ترید بر روی هر پوزیشن تریدر اعمال می شود و به صورت درصد می باشد حد ضرر همیشه باید مشخص شود و تشخیص آن باید بر حسب سود دهی تریدر باشد.

به عنوان مثال :
برای تریدری که درصد سود پایینی دارد، بهتر است برای حد ضرر نیز درصد پایینی را قرار دهیم و بالعکس.

 

حد ضرر در کپی ترید حرفه ای (بایننس و پرپچوال)

حد ضرر در این نوع کپی ترید بر روی کل سرمایه اعمال می شود بنابر این، حد ضرر در این کپی ترید برای هر پوزیشن و به صورت درصدی نیز نمی باشد و باید این حد ضرر رعایت شود.

به عنوان مثال :
اگر 100 دلار برای تریدر قرار دادید و اگر تنظیمات کپی ترید را روی 70 دلار قرار دهید، وقتی که تریدر روی کل سرمایه شما 30 دلار ضرر کند، کل کپی ترید متوقف خواهد شد.

 

** با ثبت نام از طریق لینک زیر از 10 درصد تخفیف در کارمزد معاملات بهره مند شوید و تا 130$ جایزه خوش آمد گویی دریافت کنید. **

تخفیف صرافی بینگ ایکس

و همچنین از رویداید ثبت نام سایت رمز ارز یار (با استفاده از لینک زیر) بهره مند گردید، واریز هر هفته یکبار می باشد مبلغ 60 دلار بونوس (30 دلار بدون نیاز به حجم معاملاتی و 30 دلار با داشتن حجم معاملاتی بصورت Volume Trading).

مارجین هر پوزیشن

در کپی ترید استاندارد خواندیم که مشخص کردن مقدار هر پوزیشن به عهده کاربر می باشد.
سوال این جاست که این مقدار باید چقدر باشد؟ این عدد باید کمتر از 5% از سرمایه باشد.

توجه داشته باشید تریدر در روز ممکن است چندین پوزیشن را باز کند، به دلیل پر ریسک بودن شرایط باید به گونه ای باشد که فقط قسمت محدودی از سرمایه در روز درگیر پوزیشن ها باشد تا در شارپ بازار ضرر سنگینی وارد نشود.

 

اگر چندین ترید را کپی کردیم چه کار کنیم؟ در این شرایط بهتر است درصدهای پایین تری را در نظر بگیریم که بر حسب استراتژی تریدر، می تواند متفاوت باشد.
برای تریدرهای با تعداد پوزیشن های بالا، درصد کمتر.

 

نکته ی بسیار مهم در انتخاب تریدر

نکته مهم در انتخاب تریدر حد ضرر گذاشتن خود تریدر است به این صورت که بسیاری از تریدرهایی که حد ضرر را رعایت نمی کنند دچار ضررهای سنگینی می شوند که در تاریخچه معاملات تریدر و در مدت زمان تست تریدر مشخص می شود.

 

تست تریدر

در کپی ترید استاندارد قابلیت کپی کردن تریدر با پول مجازی VST وجود دارد. توجه کنید بهتر است هر تریدر را حداقل یک الی دو هفته با پول مجازی VST تحت نظر داشته باشید و سپس اقدام به کپی با USDT (تتر) کنید. هرگز فراموش نکنید، محدودیت هایی که در پول واقعی برای تریدر قرار می دهید را اینجا رعایت کنید. حداقل مقدار برای کپی ترید با VST برابر 100 و با USDT برابر 2 دلار می باشد.

 

مقدار دارایی درگیر معاملات

کاربر در کپی ترید استاندارد قادر به تعیین محدودیت هایی در تعداد پوزیشن هایی که تریدر در روز می تواند باز کند و یا پوزیشن های هم زمان باز تریدر اعمال کند. بر اساس استراتژی تریدر، بهتر است فقط یکی از موارد پر شود و اگر تریدر مدیریت سرمایه را دارد و تعداد مشخص و معقولی در روز پوزیشن باز می کند دیگر نیازی به پر کردن این دو مورد نیست.

 

تعداد فالور و دارایی

معمولا تریدرهایی که سرمایه بیشتری دارند، ارزش بیشتری نیز برای سرمایه خود قائل هستند و گزینه بهتری برای کپی ترید می توانند باشند و همچنین تریدرهایی که تعداد کپی کننده های بیشتری دارند به این معناست که توانسته اند در کپی ترید موفق تر باشند و می توانند انتخاب بهتری نیز باشند اما به این معنا نیست که هر تریدری که دارای این دو معیار می باشد، می تواند گزینه خوب و بدون ضرری باشد.

 

مارجین

حالا سوالی که ممکن است برای شما پیش بیاید این است که کدام تریدر انتخاب مناسبی برای کپی کردن می باشد؟

معمولا تریدرهایی که با مارجین های سنگین تری وارد پوزیشن می شوند، مدیریت بهتر و سودهای معقول تری را دارند و می توانند انتخاب مناسب تری نیز باشند. توجه کنید ! برخی از تریدرها دارایی های زیادی دارند اما با مقدارهای خیلی کم و یا حتی با حداقل مقدار وارد هر پوزیشن می شوند که معمولا این تریدرها انتخاب مناسبی برای کپی کردن نمی باشند.

 

ریسک پذیری

در پروفایل تریدر عددی برای ریسک پذیری نیز وجود دارد. این عدد از 1 تا 9 درجه بندی شده است. معمولا تریدرهایی که دارای ریسک پذیری پایین تر (کمتر از 5) هستند، انتخاب مناسب و معقول تری هستند. در انتخاب ترید با بالا رفتن ریسک پذیری بهتر است مارجین کمتری برای پوزیشن ها معین شود، فراموش نکنید که با حساسیت و محدیدیت های بیشتری، آن مارجین را انتخاب کنید.

 

مدت زمان ساخته شدن حساب

مدت زمان ساخته شدن حساب در پروفایل تریدرها نیز قید شده است تریدرهایی که دارای حساب با مدت زمان بالاتری هستند می توانند انتخاب مناسبی باشند بنا به این دلیل که توانسته اند مدت زمان بیشتری در بازار و در لیست تریدرها بمانند و دارای تاریخچه بلند مدت برای بررسی دارند.

 

** با ثبت نام از طریق لینک زیر از 10 درصد تخفیف در کارمزد معاملات بهره مند شوید و تا 130$ جایزه خوش آمد گویی دریافت کنید. **

 

و همچنین از رویداید ثبت نام سایت رمز ارز یار (با استفاده از لینک زیر) بهره مند گردید، واریز هر هفته یکبار می باشد مبلغ 60 دلار بونوس (30 دلار بدون نیاز به حجم معاملاتی و 30 دلار با داشتن حجم معاملاتی بصورت Volume Trading).

 

ربات ها

بعضی از تریدرها حساب هایی هستند که توسط کاربری به حساب ها متصل می شوند که در واقع ربات هستند و می توانند برایند خوبی باشند تشخیص این ربات ها از طریق تعداد پوزیشن هایی که در مدت چند ثانیه ای باز می کنند و همچنین از طریق مارجینی که وارد پوزیشن های باز می کنند نیز مقدور می باشد این ربات ها را با محدودیت هایی در پوزیشن ها و حساسیت بالا انتخاب کنید.

 

آموزش تصویری کپی ترید صرافی BingX

 

بررسی: دمو تریدینگ در صرافی بینگ ایکس چیست؟

 

** امیدوارم این آموزش توانسته باشه به شما دوست عزیز کمکی کرده باشه، لطفاً سوالات و نظرات خودتون رو کامنت کنید **

سوالات متداول

کپی ترید را در ابتدا حتما با VST یا همان دلار مجازی صرافی بینگ ایکس بصورت آزمایشی انجام دهید تا بعد از تست تریدر و سود و زیان های حاصل از اون بتوانید پول واقعی را وارد کنید.

5 1 رای
امتیازدهی به مقاله

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

اشتراک در
اطلاع از
19 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

سلام دوستان یه سوال داشتم
چطوری میشه تتر رو از اکانت کپی تریدینگ برگردوند به اکانت فاند یا فیوچرز؟

سلام، لطفا در صورت امکان در مورد نکات و ترفندهای کپی ترید اسپات و تنظیمات بهینه و ایمن به نسبت مقادیر مختلف مارجین، توضیح دهید. متشکرم

سلام خسته نباشید من ۱۰تتر در کپی ترید شرکت کردم هرروز چند پوزیشن انجام میشه بیشترش هم باسود بسته میشه بعدش این سودها چطوری به حسابم واریز میشه هفتگی یا ماهیانه واریز میشه؟؟؟

من با vst چندتا تریدر رو فالو کردم خب سود هم داد روی متوقف کردن کپی هم زدم ولی نه تنها اون پول مجازی vst افزایش نیافت برعکس کم هم شد 700 vst سود بود ولی اصلا نداد ، خب اگه با پول واقعی ترید بشه اونوقت چی چطوری و بعد چند مدت از بسته شدن پوزیشن های تریدر به حسابمون واریز میکنه؟

سلام من چند تا از تریدرها رو به مدت چند روز تست کردم و با صد تتر واقعی دوباره کپی کردم .حالا هر روز فقط یکی از تریدرها یک پوزیشن باز میکنه یا هر دو روز یک پوزیشن باز میشه فقط در حالی که همون تریدرها در کپی باvst روزی ده تا پوزیشن دارن باز میکنن اما روی حساب واقعی من کپی نمیشه اصلا!
میخوام بدونم اشتباه من چی هست و تنظیمات کپی رو درست انجام دادم یا نه!
لطفا راهنمایی کنید.

margin 100 usdt
Daily copy trading principal 200
Sl 50%

سلام وقت بخیر
اون پاداش خوش آمدگویی که با کد شما واریز میشه آیا از طرف خود شما پرداخت میشه؟ و با همون میشه کپی ترید انجام داد؟

سلام سلام قربان، شب بخیر، سوالاتی در مورد کپی ترید بینگ ايکس دارم، خودتون امکان داره راهنمایی بفرمایید یا مرجعی معرفي کنید،
راستش برای کپی ترید ۲۰۰ دلار برای تریدر پرپچوال اختصاص دادم ، ولی با ۴ یا پنج سنت معامله می کنه و سودش میشه مثلا ده درصد که میشه صفر سنت.
میخواستم با مثلا بیست یا پنجاه دلاری انجام بشه، ممنون شب خوش.

سلام وقت بخیر

کپی ترید رو با VST هم میشه انجام داد بصورت ازمایشی تا دستتون راه بیوفته و مشاهده کنید سود و ضررایی ک تریدر نصیبتون می کنه چطوره؟؟
بعد پول واقعی وارد کنید

سلام
من مبلغ 50 تتر را به کپی ترید انتقال دادم
الان میخوام برش دارم اما اجازه نمیده همشو بردارم
یعنی Reduce Fund را که میزنم Current Fund را میزنه 45تتر اما Availabe را 35تتر میزنه
و درحال حاضر هیچ پوزیشنی برای من باز نیست
ممنون میشم علتشو بدونم
باتشکر

با سلام من خواستم اموزشی با30 تتر وارد بشم که می گوید کم است؟ پس چرا زده با2 تتر هم میشود؟ ممنونم

سلام
من همون استاندارد بینگ ایکس رو زدم
بعد موقع وصل شدن 15دلار زدم
ولی هر پوزیشن با 15دلار وصل نمیشه
جریانش چیه ؟

موقع کپی ترید از کجا متوجه بشیم تریدر حرفه‌ای کار میکنه یا استاندارد

موفقیت آمیز بود!

تبریک، با موفقیت انجام شد، از همراهی شما سپاسگذاریم.❤️