|
هاوینگ
|

استلار (XLM)

استلار
XLM
استلار / تومان
نماد نشانه گذاری این ارز را با (XLM) انجام می شود.
chart
خرید از ما
6,250
فروش به ما
6,201
آخرین تغییرات این ارز 1.38% بوده است.

استلار - (Stellar (XLM

ارز دیجیتال استلار

Rank 31

Website

Coin

استلار (XLM) چیست؟

به زبان ساده، سکه استلار یک شبکه باز است که امکان جابجایی و ذخیره پول را فراهم می کند. هنگامی که در ژوئیه 2014 عرضه شد، یکی از اهداف آن تقویت درگیری مالی با رسیدن به جهان غیر بانکی در جهان بود – اما اندکی بعد، اولویت های آن به کمک شرکت های مالی برای ارتباط با یکدیگر از طریق فناوری بلاکچین تغییر یافت.

رمز اصلی بومی شبکه، لومنس، به عنوان پلی عمل می کند که هزینه خرید و فروش دارایی های آن سوی مرزها را کم می کند. همه اینها با هدف به چالش کشیدن ارائه دهندگان پرداخت موجود است، که اغلب هزینه های زیادی را برای یک سرویس مشابه دریافت می کنند.

اگر همه این ها آشنا به نظر می رسد ، شایان ذکر است که ارز استلار در اصل بر اساس پروتکل آزمایشگاه ریپل ساخته شده است. بلاکچین در نتیجه هارد فورک ایجاد شد و کد آن دوباره بازنویسی شد.

ارز دیجیتال استلار به دلیل امکانات و قابلیت هایی که دارد، توانسته است نام خود را در زمره یکی از رمز ارزهای خوش آتیه و جذاب برای سرمایه گذاری ثبت نماید. رمز ارز استلار نیز مانند سایر رمز ارزها بر مبنای بلاکچین و به صورت منبع باز و غیر متمرکز طراحی شده است.

این رمز ارز نیز کاملا مستقل از دولتها می باشد و هیچ ارگان یا دولتی نمی تواند آن را کنترل کند.رمز ارز استلار به عنوان پلی میان دنیای ارزهای دیجیتال و سیستم های پرداخت سنتی عمل می کند. اصلی ترین هدف استلار این است که بتواند واسطه ای بین تراکنش های رمز نگاری شده، مردم و موسسات مالی ارزهای فیات مانند بانک ها باشد. با استفاده از ارز دیجیتال استلار شما می توانید پول خود را به هر نقطه از جهان که مایل هستید با هزینه ای بسیار کم و با سرعت بسیار بالا ارسال کنید.

بنیانگذاران استلار چه کسانی هستند؟

جد مک کالب پس از ترک ریپل در سال 2013 به دلیل اختلاف نظر در مورد مسیر آینده شرکت ، توکن استلار را با وکیل جویس کیم تاسیس کرد.

در توضیح منطق استلاردر سپتامبر 2020 ، مک کالب به کوین مارکت کپ گفت: “تمام طرح اصلی توکن  استلار این است که شما می توانید ارزهای فیات و انواع مختلفی از ارزش را به صورت موازی با یکدیگر و با دارایی های رمزنگاری اجرا کنید. این برای هدایت این جریان اصلی بسیار مهم است. “

وی در حال حاضر به عنوان مدیر CTel از توکن استلار و همچنین از بنیانگذاران بنیاد توسعه توکن استلار خدمت می کند. این سازمان غیرانتفاعی با هدف “باز کردن پتانسیل اقتصادی جهان با ایجاد جریان بیشتر پول ، بازتر شدن بازار و قدرت بیشتر مردم” است.

چه چیزی استلار را منحصر به فرد می کند؟

هزینه ها برای خیلی ها یک نقطه چسب است. با این حال، هزینه های بالای هنگام پرداخت های مرزی فقط به راه حل های پرداخت مبتنی بر فیات مانند PayPal اختصاص ندارد – همچنین به دلیل تراکم، معاملات کارمزد معاملات مشهور در بلاکچین های بیت کوین و اتریوم شناخته شده است.

ارز استلار منحصر به فرد است زیرا هزینه هر معامله فقط 0.00001 XLM است. با توجه به چگونگی هزینه یک واحد از این ارز رمزپایه در زمان نوشتن مقاله فقط چند سنت، این به شما کمک می کند تا کاربران بیشتر پول خود را نگه دارند.

تعداد کمی از پروژه های بلاکچین موفق به ایجاد مشارکت با شرکت های بزرگ تجاری و شرکت های فین تک شده اند. چند سال پیش ، سکه استلار و IBM با هم همکاری کردند و World Wire را راه اندازی کردند، پروژه ای که به موسسات مالی بزرگ اجازه می داد معاملات خود را به شبکه استلار ارسال کنند و با استفاده از دارایی های پل مانند استیبل کوین معامله کنند.

اگرچه بلاکچین های دیگر بودجه جامعه دارند، به این معنی که می توان به پروژه هایی کمک کرد که به پیشرفت بیشتر در اکوسیستم کمک می کنند، اما ارز استلار به کاربران خود اجازه می دهد در مورد اینکه کدام یک از مشاغل پشتیبانی می شود رای دهند.

استلار

چند سکه (XLM) در گردش وجود دارد؟

در هنگام راه اندازی شبکه استلار در سال 2015 ، در مجموع 100 میلیارد XLM صادر شده است – اما از زمان انتشار تاکنون همه چیز تغییر کرده است. در حال حاضر ، کل عرضه 50 میلیارد XLM است و میزان عرضه در حال حاضر 20.7 میلیارد است.

در سال 2019 ، بنیاد توسعه ستاره ای اعلام کرد که بیش از نیمی از ارز رمزنگاری شده را می سوزاند. این بدان معنی است که اکنون تقریباً 30 میلیارد XLM را کنترل می کند. در حالی که مقداری از این سرمایه برای بازاریابی و کمک به توسعه سازمان در نظر گرفته شده است، حدود یک سوم آن برای سرمایه گذاری در سایر مشاغل بلاکچین اختصاص دارد. بنیاد توضیح داد که چرا این حرکت شدید انجام شد – و قول داد که دیگر XLM نسوزد 

شبکه استلار چگونه ایمن است؟

امنیت این شبکه با استفاده از پروتکل اجماع ستاره ای فراهم می شود ، که به عنوان چهار ویژگی اصلی توصیف می شود: “کنترل غیرمتمرکز ، تأخیر کم ، اعتماد قابل انعطاف و امنیت جانبی”.

استلار را از کجا می توانید خریداری کنید؟

استلار یا XLM را می توانید از صرافی های معتبر مثل کوکوین، کوینکس یا صرافی های ایرانی خریداری کنید نوبیتکس یکی از این صرافی های ایرانی با قابلیت ها و امکانات خوب می باشد. که امکان کار با اپلیکیشن اندروید را فراهم آورده است. نوبیتکس دو بازار حرفه ای (مبادله با تتر) و یا مبادله با تومان را دارد.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

موفقیت آمیز بود!

تبریک، با موفقیت انجام شد، از همراهی شما سپاسگذاریم.❤️