|
هاوینگ
|

ساخت استراتژی معاملاتی شخصی

استراتژی شخصی

10 گام ساخت استراتژی معاملاتی

اگه تو هم جزو اون دسته از افرادی هستی که تا الان استراتژی معاملاتی خودتو ننوشتی قراره که تو این مطلب آموزشی ده گام نوشتن یک استراتژی معاملاتی موفق رو بهت آموزش بدم. ممنون میشم که پیشنهادات و انتقادات خودتون رو برام تو کامنت ها بنویسید.

تعیین سیمبل و تایم فریم معاملاتی

اولین گام برای ما تعیین سیمبل تایم فریم معاملاتی هست، که ما دو تا تایم فریم داریم و باید در ابتدا امر مشخص کنیم که روی چه سیمبلی قرار هست ترید کنیم روی طلا روی داور جونز یا روی کدوم جفت ارز این استراژی قرار هست بهینه بشه توی تعین تایم فریم معاملاتی همونطور که می دونید ما دو تا تایم فریم داریم

تایم فریم بالا
تایم فریم پایین

که هر کدوم یک پوینت های مثبت و منفی خودش رو داره، اما در مورد تایم فریم بالا من باید بهتون بگم که ما تو تایم بالا سیگنال های کمتر، موقعیت های معاملات کمتری رو میگیریم اما خوب تحلیل هایی که می کنیم اعتبارشون بیشتره، شاید خیلیا بگن خوب استاپ لاس (Stop Loss) ما تو تایم فریم بالا خیلی بزرگ میشه اما خوب این نکته رو هم باید مد نظر داشته باشید همانطور که استاپ لاس هاتون بزرگ تر توی تایم فریم بالا به همون میزان به حد سود های بزرگ تری تو تایم فریم بالا بگیریم و اکانت خودتون رو رشد بدید.

اما در مورد تایم فریم پایین باید بهتون بگم که سیگنال های بیشتر و موقعیت های معاملاتی بیشتری تو تایم فریم پایین می تونید بگیرید اما ریسکی تره و احتمال استاپ لاس خوردنتون خیلی خیلی بیشتره به نسبت تایم فریم بالا باید بگم حد سود هاتون هم در مقایسه به تایم فریم بالا خیلی کمتره و کوچیک تره.

اما توصیه من که خودم دارم اینه که معامله گر آماتور بهتره تو تایم فریم بالا شروع به کار کنن و چون ساختار مارکت فراکتالیه بعد از اینکه یه مدت دستشون راه افتاد به روند سود دهی رسیدند می تونن استراتژی خودشون رو تو تایم فریم پایین بهینه بکنند.

نقطه ورود

✓ با توجه به سبک معاملاتی هر شخص
✓ با توجه به بک تست های گرفته شده
✓ تمرکز روی مواردی که بهشون تسلط دارید

تعیین نقطه ورود در ساخت استراتژی گام بسیار مهمی است چرا که می تونید ریسک به ریوارد های شما رو به طور کل تغییر بده اگه ورود بهیه داشته باشید که این نقطه ورود با توجه به سبک معملاتی هر شخص تعیین میشه و با توجه به بک تست هایی که می گیره،و توی تعیین نقطه ورود بهتر تمرکز کنیم روی مواردی که بهشون تسلط دارید.

تاییدیه های (شرایط) ورود به معامله

با تأییدیه
ریسکی

یا ورود ما با تأییدیه هست یا بدون تأییدیه و ریسکی، حالا من یک کوچولو در موردش توضیح بدم اینجا خیلی کوتاه ورود ریسکی ورودیه که ما یک سری سطوح رو مشخص می کنیم و انقدر اهمیت اون سطوح زیاده که یک درصد بازگشت قیمت از اون سطوح انقدر بالایه که ما میایم pinngorder قرار میدیم که میشه ورود ریسکی یا ورودمون یا تأییدیه است که باید اونجا ببینیم کاهش شیب و شتاب داریم که Candel های تأییده میگیریم یا نه و بعد اقدام به ورود میکنیم.

حد ضرر

حد ضرر زمانی برای معامله گران سهام و کریپتو

همیشه اول حد ضرر رو قرار بدید – برخلاف اغلب ترید هایی که تا وارد معامله میشن دنبال حد سود هست بچه ها حد ضرر لطفا قرار بدید، یعنی این نکته نکته ای است که واقعا داریم میبینیم خیلی ها بهش عمل نمیکنن و حساب های خودشون رو کال می کنن بخاطر همین نکته کوچیک، که حالا معمولا حد ضرر رو می تونید پشت سویینگ های هایلو قرار بدید بالا یا پایین مقاومت حمایت های مهم می تونید قرار بدید.

و نکته ای که می تونم اینجا بگم برای بچه های سهام و کریوپتو، بچه ها حد ضرر رو زمانیه، بچه هایی که تو سهام و کریپتو کار میکنن می‌دونن که صبر رکن اصلی موفقیت است براشون و اما نه هر صبری، بچه ها ما سه تا دیدگاه داریم برای سهام و کریپتو کوتاه مدت، میان مدت، بلند مدت درسته صبر رکن اصلی اما انقدر نباید صبر کنیم که حد ضرر زمانی ما زده بشه، اگه دیدتون کوتاه مدت هستش نباید اجازه بدید اگه حد ضرر تکنیکالی شما نخورده حد ضرر زمانیتون بخوره از کوتاه مدت وارد میان مدت بشید.

تعیین حد سود

با توجه به سبک معاملاتی تعیین میشه یا معمول ترین حالتش در نظر گرفتن سقف و کف های قبلی است.

مدیریت معاملات

مشکل اصلی، در سود ها عجول و در ضرر ها صبور

خیلی از بچه ها تو سود عجول اند به خاطر ترسی که دارند و معاملاتشون رو می‌بستند اما تو ضرر ها صبورن و اجازه بزرگ شدن ضرر هاشون میدن.

استراتژی مدیریت ریسک

اگه سوئینگ تریدر هستید ما دو تا معامه باز میکنیم مثال زیر، برای گرفتن ریوراد 3 به 7

سوئینگ

معامله اول: ۲% از کل سرمایه
✓ریوارد ۷_۳

معامله دوم :۱% از کل سرمایه

اسکلپ

معامله اول :1% از کل سرمایه
✓ ریوارد ۱/۵ تا 5

معامله دوم 0/5% از کل سرمایه

ببینید بچه ها حداکثر سه درصد از کل سرمایه تون رو ریسک بکنید در مجموع

گام هشتم

استراتژی مدیریت سرمایه

ثابت
متغیر

گام هشتم استراتژی مدیریت سرمایه هست که شما باید باز هم از قبل تعیین کنید که قرار هست ثابت کار کنید یا متغییر، با توجه به استراتژی مدیریت ریسکی که دارید تعیین میشه استراتژی مدیریت سرمایه و می تونم بگم به زبان ساده مفهوم تعیین لاتیج معاملاتی که قراره با حجم ثابتی کار بکنیم یا حجم متغیر

تعیین ریسک به ریوارد

با توجه به بک تست باید تعیین بشه
مثل استراتژی قبلی که براتون معرفی کردم ریسک به ریوارد به این استراتژی تو تایم یک دقیقه یک به یک و نیم که این هم باید از قبل تعیین بشه و در نهایت

تعیین چهار چوب معاملاتی

که بچه ها گفتیم با اینکه ترید برای ما شغلی که آزادی عمل میاره اما باید یک سری قوانین و چهار چوب رو برای خودمون قرار بدیم که بتونیم موفقیت تو این شغل داشته باشیم.

تعیین حد سود و حد ضرر روزانه – یعنی اینکه شما باید از نظر دلاری یه حد سودی برای خودتون تعیین کرده باشید که بیش از اون مقدار دیگه ترید نکنید به طور مثال اگه بالانس تون 1000 دلار هست شما حد سود روزانه تون رو مثلا 50 دلار تعیین بکنید حد ضرر رو 30 دلار اگه به این مبالغ رسیدید به هیچ عنوان در اون روز دیگه معامله ای باز نکنید.

تعیین تعداد معاملات در روز به هنگام ضرر ۲ حالت – که شما باید بدونید چه تعداد مجاز هستید به معامله در روز، و اگر ضرر بکنید خودش دو حالت داره تو استراتژی من اینکه روی به یک ناحیه چند تا معامله ضرر ده نهایتا من میتونم باز بکنم یا در روز چند تا معامله ضرر ده پشت سر هم می تونم داشته باشم این نکات نکاتی خیلی ضروری هستند که باید در نوشتن استراتژی معاملاتی خودتون لحاظ کنید.

ترید در زمان خبر – سومین نکته ای که تو تعیین چهار چوب معاملاتی می تونم بهش بپردازم ترید در زمان خبر، ترید در زمان خبر داریم یا نه؟ در زمان خبر هیچ گونه ترید نداریم.

زمان ترید – در زمان تریدتون که نمیتوانید ۲۴ ساعته ترید کنید و نمیتونید هر تایمی هم که فکر بکنید چارت تون رو باز بکنید می تونید ترید کنید نه، باید تو یک سشن مشخص با توجه به استراتژی که دارید ترید کنید. و اونو از قبل مشخص بکنید.

مکان ترید – و در نهایت مکان تریده جایی که شما بیشترین آرامش و تمرکز رو داشته باشید چون تو این شغل تمرکز و عدم حواس پرتی خیلی خیلی نکته مهمیه.

بچه ها این ده تا گامی بود که برای نوشتن یک استراتژی معاملاتی به نظر شخص بنده باید حتماً حتما مد نظرتون قرار بدید ممنون میشم اگه فکر میکنید پارامتری دیگه  برای نوشتن یک استراتژی لازمه رو برام حتما تویه کامنت ها بنویسید

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

اشتراک در
اطلاع از
1 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

عالی بود

موفقیت آمیز بود!

تبریک، با موفقیت انجام شد، از همراهی شما سپاسگذاریم.❤️