|
هاوینگ
|

دامیننس بیت کوین و تتر

دامیننس بیت کوین

دامیننس به میزان تسلط اون ارز تو بازار کریپتو رو میگن.

پس دامیننس بیت کوین میشه میزان تسلط بیت کوین نسبت به کل بازار.

سلطه بیتکوین یا دامیننس بیت کوین چیست و چرا مهمه

همان طور که می‌دانید بیتکوین از نظر حجم مارکت‌کپ بیشترین مقدار را در اختیار دارد. اگر شما حجم معاملات تمامی ارزهای دیجیتال و آلت‌کوین ها را با هم جمع بزنید، حجم مارکت ارزهای دیجیتال به دست می آید. که بخش اعظم آن برای بیتکوین است.

در سالهای گذشته که ارزهای‌دیجیتال بسیار کمی وجود داشت دامیننس بیت کوین (سلطه بیتکوین) نزدیک به 100درصد بود و با آمدن ارزهای دیجیتال جدید و افزایش محبوبیت آن‌ها سلطه بیت‌کوین کم و کمتر شد. هر چه قدر سلطه بیتکوین بالا برود یعنی حجم بازار بیت کوین نسبت به سایر ارزهای دیجیتال بیشتر می‌شود و حتی ممکن است منجر به ریزش آلت‌کوین‌ها (سایر ارز های دیجیتال) بشود.

رابطه دامیننس بیت کوین با آلت‌کوین‌ها همیشه به یک شکل نیست، اما با بررسی نمودار حجم آلت‌کوین ها و نمودار سلطه بیتکوین و با مقایسه آنها با هم آماری به دست می‌آید که در اکثر مواقع درست عمل می‌کند.

ما می تونیم با تحلیل دامیننس بیت کوین و شرایط قیمتی بیتکوین (صعودی یا نزولی) روند رشد یا ریزش آلت کوین ها رو پیش بینی کنیم.

دامیننس بیتکوین

موارد بدست آمده در چهار دسته تقسیم بندی می‌شوند

1- در صورتی که قیمت بیتکوین رشد کند و سلطه افزایش یابد آلت‌کوین‌ها ریزش می‌کنند.

2- در صورتی که قیمت بیت کوین رشد کند و سلطه کاهش یابد آلت‌کوین‌ها رشد می‌کنند.

3- در صورتی که قیمت بیتکوین ثابت باشد( رنج بزند) و سلطه بیتکوین رو به رشد باشد آلت‌کوین‌ها نزولی می‌شوند.

4- در صورتی که قیمت ‌بیت‌کوین ثابت باشد و سلطه بیت‌کوین کاهش یابد آلت‌کوین‌ها رشد می‌کنند.

به عبارتی ساده تر می شود گفت

منظور از دامیننس بیت کوین این است که تسلط ارز دیجیتال بیت کوین در بازار ارز های دیجیتال چقدر است ؟ به عنوان مثال اگر سرمایه کل در بازار کریپتو حدود 10 میلیون باشد و شاخص دامیننس بیت کوین عدد 60 باشد یعنی 60 درصد کل بازار ارز دیجیتال مربوط به بیت کوین است و درصد مربوط به آلت کوین ها 40 در صد می باشد و عبارتی می توان نتیجه گرفت زمانی که قیمت بیت کوین بالا میرود شاخص دامیننس هم در حال افزایش است یعنی تریدر ها تمایل بیشتری دارند که سرمایه خود را روی بیت کوین معامله کنند .

یک نکته قابل توجه این است که: هر زمان که معیار دامیننس بیت کوین رو به افزایش است، قیمت بیت کوین نیز افزایش پیدا می کند. به عبارتی تریدر ها تمایل بیشتری به بیتکوین دارند اما زمانی که دامیننس بیت کوین روبه کاهش است. تریدر ها تمایل دارند که سرمایه خود را روی آلت کوین ها ببرند. و تجربه نشان داده در این شرایط آلت کوین ها افزایشی می شوند.

دامیننس تتر چیست؟

اگر بخواهیم نگاهی کلی به مفهوم کلمه ی دامیننس داشته باشیم، یعنی سلطه و حالا دامیننس تتر به معنای تسلط استیبل کوین تتر در بازار کریپتوکارنسی می باشد. به عبارتی، دامیننس نشان دهنده سهم ارز دیجیتال تتر در بازار می باشد. ارزش کل بازار تتر از حاصل ضرب تعداد توکن های در گردش ضربدر قیمت تتر به دست می آید.دامیننس تتر با تقسیم کل بازار تتر بر کل ارزش بازار ارزهای دیجیتال به دست می آید.گفتنی است، افزایش دامیننس تتر نشان دهنده افزایش تعداد توکن های درگردش این شبکه و کاهش در دامیننس تتر نشان دهنده کاهش تعداد توکن های تتر در گردش است.

به طور ساده معنی این را می دهد که چه مقدار از کل پول های در گردش بازار تتر (USDT) می باشد. زمانی که این چارت رشد کند معنی آن را می دهد که پول های در گردش بازار در حال تبدیل شدن به تتر می باشد یعنی فروشندگان کوین در بازار تسلط دارند. و زمانی که این چارت نزول کند معنی آن را می دهد که پول های در گردش بازار در حال تبدیل شدن به کوین است.

یکی از ابزارهای تحلیلگران در کنار بقیه ی ابزارها بررسی چارت تتر (USDT) و پیشبینی روند آن است.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

اشتراک در
اطلاع از
4 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

سلام چرا در بازار نزولی بیت کوین و سایر ارزها دامیننس تتر ثابت مونده و بالا نمره

سلام خسته نباشید
دامیننس بیت کوین رو از کجا میشه دید ؟

موفقیت آمیز بود!

تبریک، با موفقیت انجام شد، از همراهی شما سپاسگذاریم.❤️