|
هاوینگ
|

آشنایی با صرافی ارز دیجیتال اکسیر

صرافی ارزدیجیتال اکسیر

صرافی اکسیر چگونه است؟

با وجود آنکه بازار کریپتوکارنسی بیش از یک دهه می‌باشد که در جهان متولد شده اما هنوز هم تعداد کمی صرافی معتبر ارز دیجیتال در ایران وجود دارد. در میان این صرافی‌ها، صرافی ارز دیجیتال اکسیر از قدیمی‌ترین آنها است. این صرافی داخلی در سال ۱۳۹۶ تاسیس شده و دفتر مرکزی آن در تهران می‌باشد. اکسیر زمانی تاسیس شد که بسیاری از صرافی‌های معتبر جهان اقدام به تحریم کاربران ایرانی کردند.

اکسیر به دنبال آن بوده است که جای خالی این صرافی‌ها را برای هموطنان پر کند و امکان معامله ارزهای دیجیتال را برای آنها فراهم آورد. با توجه به اینکه اکسیر قدیمی‌ترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی است، بسیاری از تریدرهای کریپتو کارنسی هم وطن در آن فعالیت دارند. همین موضوع سبب شده تا اکسیر نامی آشنا برای معامله‌گران رمز ارز در ایران باشد.

بررسی مزایا و معایب صرافی ارز دیجیتال اکسیر

طبیعتاً برای استفاده از صرافی ارز دیجیتال اکسیر شما ابتدا دوست دارید ویژگی‌های مثبت و منفی آن را بشناسید. به همین دلیل قصد داریم مزایا و معایب صرافی اکسیر را با هم بررسی نماییم. ابتدا به سراغ مزایای این صرافی می‌رویم و آنها را خدمت شما بیان می‌کنیم:

• اعتبار: وقتی می‌خواهید یک صرافی ارز دیجیتال برای فعالیت خودتان انتخاب کنید، هیچ چیزی مانند اعتبار آن اهمیت و ارزش ندارد. شما قرار است یک فعالیت مالی داشته باشید و اگر وارد محیطی شوید که معتبر نباشد عملاً دارید با سرمایه خودتان بازی می‌کنید. از این جهت باید بگوییم صرافی اکسیر از نظر سابقه به عنوان قدیمی‌ترین کارگزاری ارز دیجیتال ایران شناخته می‌شود و از طرف معاونت علمی فناوری نهاد ریاست جمهوری مورد تقدیر قرار گرفته است. این پلتفرم تا به حال هک نشده و هیچگونه اتهامی مبنی بر کلاهبرداری یا پولشویی متوجه آن نبوده است. این نکته را در نظر داشته باشید که اکسیر به وسیله سایت معتبر کوین مارکت کپ هم تایید شده است.

• کارمزد: یکی دیگر از مزایای مهم صرافی ارز دیجیتال اکسیر، کارمزد پایین معاملات آن می‌باشد. حداکثر کارمزدی که در این صرافی کاربران باید پرداخت کنند ۰.۳۵ درصد است. البته میزان کارمزد براساس سطح کاربری که معامله‌گر انتخاب می‌کند متفاوت خواهد بود و بعداً در مورد آن صحبت خواهیم نمود.

• معامله با ریال: اگر شما برای فعالیت در بازار کریپتوکارنسی صرافی اکسیر را انتخاب کنید دیگر دغدغه‌ای بابت وجه مورد نیاز خود جهت انجام معاملات نخواهید داشت. ویژگی متمایز این کارگزاری نسبت به دیگر صرافی‌های بین‌المللی این است که امکان معامله با ریال را فراهم می‌کند. به این ترتیب یکی از دغدغه‌های مهم معامله‌گران ایرانی ارز دیجیتال برطرف می‌شود.

• اپلیکیشن: کمتر صرافی ایرانی را در دنیای کریپتوکارنسی پیدا می‌کنید که اپلیکیشن اختصاصی داشته باشد. اکسیر با انتشار اپلیکیشن اختصاصی خود کار معامله‌گران را راحت کرده است. به این ترتیب آنها می‌توانند از طریق دانلود صرافی اکسیر و نصب آن بر روی موبایل خود با تلفن همراه در دنیای کریپتوکارنسی فعالیت کنند.

تا اینجا برخی از مزایای فعالیت در صرافی اکسیر را با هم بررسی کردیم. بد نیست به چند مورد از معایب این صرافی هم اشاره کنیم. اولین ایرادی که به صرافی ارز دیجیتال اکسیر وارد است سختی و پیچیدگی سطوح کاربری آن می‌باشد. طبیعتاً معامله‌گر دوست دارد در یک محیط منعطف و راحت سفارشات خود را ثبت کند و این موضوع مانع آن می‌شود. ایراد دیگری که به اکسیر می‌توانیم وارد بدانیم محدود بودن تعداد ارزهای دیجیتالی است که از طریق این صرافی می‌توان معامله کرد. در حال حاضر هر معامله‌گر از طریق این صرافی می‌تواند ۶۰ توکن را معامله نماید. البته این آمار برای یک صرافی ایرانی با محدودیت‌هایی که دارد قابل قبول است اما در سطح بین‌المللی به عنوان یک ایراد محسوب می‌شود.

صرافی ایرانی اکسیر

صرافی اکسیر برای انجام سفارشات تریدرها چقدر کارمزد می‌گیرد؟

مورد دیگری که در شناخت صرافی ارز دیجیتال اکسیر به ما کمک می‌کند، بررسی کارمزدهای آن است. در بخش قبلی بیان کردیم که این کارگزاری برای خدمات خود نهایتاً ۰.۳۵ کارمزد از معامله‌گران دریافت می‌کند. با این وجود براساس سطح کاربری که تریدر انتخاب می‌نماید، میزان کارمزدی که باید پرداخت کند هم متفاوت خواهد شد. کاربرانی که در سطح اول یا جلبک قرار دارند باید حداکثر کارمزد را پرداخت نمایند.

معامله‌گرانی که به سطح بعدی یعنی میگو می‌روند لازم است ۰.۳ درصد کارمزد پرداخت نمایند. تریدرهایی که در سطوح ۳ ۴ و ۵ قرار می‌گیرند به ترتیب باید ۰.۲۵ ۰.۲ و ۰.۱۵ درصد کارمزد به حساب اکسیر واریز نمایند. در سطوح هشت پا و نهنگ نیز معامله‌گر وظیفه دارد ۰.۱۲ و ۰.۰۹ درصد کارمزد پرداخت کند. پایین‌ترین کارمزد این صرافی مربوط به سطح ۸ می‌شود که تنها ۰.۰۸ درصد از معاملات تریدر را شامل می‌شود.

سطوح کاربری اکسیر چگونه هستند؟

یکی از ویژگی‌های جذاب صرافی ارز دیجیتال اکسیر نحوه طبقه‌بندی حساب‌های کاربری در آن می‌باشد. سطوح کاربری در این صرافی از سطح ۱ یا جلبک آغاز می‌شود و به سطح ۸ یا وی آی پی ختم می‌گردد. معامله‌گر به محض اینکه حساب کاربری خود را در اکسیر ایجاد کند صاحب یک حساب جلبک می‌شود اما برای اینکه بخواهد به سطوح بعدی برسد باید شرایط آنها را داشته باشد. مثلاً برای آنکه بخواهد سطح کاربری خود را به سطح ۲ یا میگو ارتقا دهد لازم است مراحل احراز هویت خود را پشت سر بگذارد و حجم معاملات خود را به ۵ میلیون تومان برساند. برای رسیدن به سطح ۷ یا نهنگ نیز معامله‌گر حداقل باید سه ماه در اکسیر فعالیت کرده باشد و حجم معاملات او به بیش از ۱۰ میلیارد تومان برسد. برای رسیدن به بالاترین سطح یعنی وی آی پی نیز باید با قسمت پشتیبانی سایت ارتباط برقرار کند.

صرافی ایرانی

صرافی ارز دیجیتال اکسیر چه امکاناتی برای معامله‌گران فراهم آورده است؟

صرافی ارز دیجیتال اکسیر امکانات مختلفی را جهت راحتی معامله‌گران فراهم آورده است. برخی از مهم‌ترین امکاناتی که در این کارگزاری معتبر وجود دارند و معامله‌گران می‌توانند از آنها بهره ببرند عبارتند از:

1 • تمامی معاملات در این صرافی به صورت همتا به همتا انجام می‌پذیرد. کاربران از طریق پلتفرم P2P موجود در این صرافی می‌توانند به خرید و فروش ارز دیجیتال مشغول شوند. نکته جالب این است که تمامی سفارشات هم به صورت ریالی و هم به صورت دلاری قابل انجام هستند.

2 • معامله‌گران اکسیر این امکان را دارند که دارایی دیجیتالی خود را بر روی این پلتفرم ذخیره سازی کنند. البته آنها در مورد اینکه ارزهای دیجیتال خود را به کیف پول‌های نرم و سخت دیگری ببرند اختیار کامل خواهند داشت. با این وجود صرافی اکسیر این موقعیت را برای کاربران خود فراهم کرده است که دارایی‌های دیجیتالی را به صورت آفلاین و آنلاین ذخیره سازی نمایند.

3 • اکسیر به صورت ۲۴ ساعته از معامله‌گران خود پشتیبانی می‌کند و مشکلات آنها را بررسی می‌نماید. نکته جالب این است که در اکسیر روش‌های مختلفی برای پاسخگویی به معامله‌گران پیش‌بینی شده است. معامله‌گران اکسیر می‌توانند مشکلات خود را به یکی از سه روش چت آنلاین، تیکت یا تماس تلفنی با پشتیبانی این کارگزاری مطرح نمایند. البته پاسخگویی ۲۴ ساعته فقط مربوط به چت آنلاین و تیکت است. اگر معامله‌گر نیاز به تماس تلفنی با پشتیبانی داشته باشد باید آن را در روزهای کاری و فقط از ساعت ۸ الی ۱۶ عصر انجام دهد.

4 • یکی از امکانات دیگری که این صرافی برای تسهیل معامله‌گری فراهم کرده است امکان برداشت سریع می‌باشد. معامله‌گران صرافی ارز دیجیتال اکسیر به صورت روزانه می‌توانند یک میلیارد تومان از این کارگزاری برداشت کنند. البته واریز و برداشت رمز ارز در این صرافی آنلاین به صورت نامحدود انجام می‌شود اما برای برداشت و واریز ریالی همان محدودیتی که عرض کردیم وجود دارد.

اکسیر صرافی ایرانی

چگونه وارد صرافی اکسیر شویم؟

برای ورود به صرافی ارز دیجیتال اکسیر و فعالیت در آن باید در این کارگزاری ثبت نام کرد. البته این چیز عجیبی نیست که شرط ورود به صرافی اکسیر و فعالیت در آن ثبت نام در این کارگزاری باشد. برای ثبت نام صرافی اکسیر باید مراحل زیر را دنبال کرد:

1 • در اولین گام باید وارد سایت این صرافی شوید. پس از ورود به صرافی باید در منوی بالایی آن روی گزینه ثبت نام کلیک کنید. اکنون به یک صفحه جدید هدایت خواهید شد که در آن باید نوع حساب کاربری را مشخص نمایید. پس از مشخص کردن نوع حساب کاربری لازم است ایمیل و کلمه عبور پیشنهادی خودتان را وارد نمایید. اگر کد معرف دارید می‌توانید آن را هم در سایت ثبت کنید و نهایتاً با تایید مطالعه قوانین و مقررات وارد مرحله بعدی شوید.

2 • پس از آنکه مراحل قبلی را طی کردید یک پیام به آدرس ایمیلی که ثبت کرده‌اید ارسال می‌شود. هدف از ارسال این پیام تایید هویت شما می‌باشد. تنها کاری که اکنون شما باید انجام دهید مراجعه به ایمیل خود و کلیک روی لینک ارسالی صرافی است. پس از آنکه روی لینک کلیک کنید، ثبت نام اولیه در اکسیر به پایان می‌رسد و حساب کاربری شما افتتاح می‌گردد.

3 • ثبت نام اولیه به منزله پایان ثبت نام نهایی شما در اکسیر نیست و پس از آن باید مراحل احراز هویت را در پنل کاربری خودتان پشت سر بگذارید. تا زمانی که مراحل احراز هویت را پشت سر نگذاشته‌اید نمی‌توانید از برخی خدمات موجود در این صرافی بهره ببرید. در مراحل احراز هویت از شما درخواست می‌شود برخی اطلاعات فردی بانکی و ارتباطی خودتان را در صرافی وارد نمایید.

4 • پس از اینکه احراز هویت شما در صرافی به اتمام رسید باید به سراغ بخش اطلاعات تکمیلی بروید و مواردی که صرافی درخواست می‌کند را در اختیار آن بگذارید. در این مرحله نیز اطلاعاتی مثل آدرس محل سکونت خط تلفن ثابت و مدارک شناسایی از شما درخواست خواهد شد. دقت داشته باشید که در این مرحله باید تصویر مدارک را در اختیار داشته و آنها را برای صرافی ارسال کنید. با پایان این مرحله بررسی کارشناسان پشتیبانی آغاز می‌شود و پس از مدت کوتاهی حساب شما تایید می‌گردد. پس از اینکه تایید نهایی را دریافت کردید می‌توانید فعالیت خودتان در اکسیر را آغاز نمایید.

منبع: https://www.cryptowisser.com/exchange/exir-exchange/

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

اشتراک در
اطلاع از
5 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

عالی، صرافی خیلی خوبیه ، تراکنش فوری و سریع انجام میشه چه برداشت چه واریز،پشتیبانی خوبی داره من تا حالا به مشکل نخوردم باهاشون خیلی خیلی عالیه

صرافی اکسیر اپلیکیشن برای آیفون نداره؟

کارمزد صرافی اکسیر کمتره یا نوبیتکس؟

موفقیت آمیز بود!

تبریک، با موفقیت انجام شد، از همراهی شما سپاسگذاریم.❤️