|
هاوینگ
|

شاخص ورودی و خروجی به صرافی ها

معرفی شاخص ورودی و خروجی به صرافی ها (inflow/outflow/netflow)

اصطلاح inflow : به معنای ورود کوین/توکن به صرافی ها است. (اصطلاحا کوین/توکن هایی که به صرافی ها Deposit شده است)

اصطلاح outflow : به معنای خروج کوین/توکن از صرافی ها است. (اصطلاحا کوین/توکن هایی که از صرافی Withdraw شده است)

خالص ورود و خروج کوین (NetFlow Exchange) : تقاوت بین بیت کوین‌های واریز شده و برداشت شده از صرافی (خالص ورود و خروج = ورود کوین منهای خروج کوین از صرافی)

بررسی دقیق تر inflow

زمانی که میزان ورودی یا inflow یک ارز دیجیتال به صرافی افزایش می یابد، به این معنی است که نهنگ ها در حال انتقال آن ارز دیجیتال از کیف پول به صرافی هستند. احتمالا در قدم بعدی، نهنگ ها با عرضه آن ارز دیجیتال در بازار، فشار فروش ایجاد کرده و باعث کاهش قیمت خواهند شد. (بازار نزولی یا Bearish Market)

توجه شود که گاهی نهنگ ها برای جو دادن به بازار حجم زیادی وارد صرافی ها می کنند وباعث ترس و فروش عموم مردم می شوند که با کاهش قیمت ارز ها، در کف اقدام به جمع کردن می کنند.

بررسی دقیق تر outflow

زمانی که میزان خروجی یا outflow یک ارز دیجیتال از صرافی افزایش می یابد، به این معنی است که نهنگ ها در حال انتقال آن ارز دیجیتال از صرافی به کیف پول ها هستند. احتمالا این اقدام به معنای بازار با ثبات و کاهش میزان عرضه از طرف نهنگ ها و نهایتا افزایش قیمت است. (بازار صعودی یا Bullish Market)

بیت کوین ،صعودی یا نزولی؟

یکی از شاخص هایی که با استفاده از آن می توان حرکت صعودی یا نزولی بیت کوین را پیش بینی کرد، شاخص میزان ورود و خروج تتر (USDT) صرافی ها است.

اگر میزان inflow تتر (USDT) از outflow بیشتر باشد، به این معناست که میزان زیادی از تتر های وارد شده قرار است برای خرید بیت کوین مصرف شود و قیمت صعودی خواهد بود.

اگر میزان outflow تتر (USDT) از inflow بیشتر باشد، به این معناست که نهنگ ها در حال حاضر تمایلی به خرید بیت کوین ندارند و قیمت نزولی خواهد بود.

برای مشاهده این شاخص می تونید از سایت های زیر استفاده کنید.

cryptoquant.com

https://cryptoquant.com/overview/btc-exchange-flows/112?window=day

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

موفقیت آمیز بود!

تبریک، با موفقیت انجام شد، از همراهی شما سپاسگذاریم.❤️