|
هاوینگ
|

 معرفی پلتفرم Project Galexy

Project Galaxy

 معرفی پلتفرم Project Galexy

در این مقاله ما به معرفی پلتفرم Project Galexy می‌پردازیم. باید بدانید که سوابق اطلاعاتی کاربران ارزش بالایی دارد. بیایید ببینیم پلتفرم Project Galaxy چیست و این پلتفرم چه کاربردی دارد؟ همچنین به بررسی توکن این پلتفرم به نام Gal و معاملات مرتبط با آن می‌پردازیم.

 

پلتفرم Project Galaxy چیست؟

Project Galexy در حقیقت یک شبکه از داده‌های اعتباری و با داشتن سوابق دیجیتال وب 3 می‌باشد. این پلتفرم به توسعه‌دهندگان و پروژه‌های Web3 کمک می‌نماید تا محصولات بهتری برای از داده‌های اعتباری انتخاب شده تولید کنند. داده‌های اعتباری در حقیقت اطلاعات و سوابق دیجیتالی افراد است که جمع‌آوری‌شده و به افراد برای استفاده مفید از آن پاداش تعلق می‌گیرد.

اجازه دهید چند مثال در این زمینه ارائه دهیم. داده اعتباری می‌تواند شامل سابقه وام‌های افراد از پروتکل‌های مختلف باشد که لیکوئید نشده است یا مشارکت فرد در تأمین نقدینگی استخرهای استخراج و پروتکل‌های مختلف و یا شرکت افراد در رأی‌گیری آن چین و … نیز بخشی از داده‌های اعتباری است.

پلتفرم Project Galaxy در ماه می 2021 فعالیت خود را آغاز کرد و در ماه می 2022 توکن آن به نام GAL در لانچ پول بایننس در دسترس معامله گران قرار گرفت. تا امروز بیشتر از 100 شریک و 500 کمپین در پلتفرم Project Galaxy انجام شده است. از جمله این موارد می‌توان به برنامه‌های دوستانه، انواع کمپین بوت استرپ، سیستم رأی‌گیری سفارشی و کمپین هک رشد اشاره کرد.

از جمله آمارهای چشمگیر این پلتفرم در جامعه‌های اجتماعی می‌توان به این موارد اشاره کرد:

  • بیش از 280 هزار فالور در توییتر
  • بیش از 137 هزار کاربر در دیسکورد
  • 23 هزار دنبال کننده در تلگرام
  • بیشتر از 1.3 میلیون کاربر ثبت نامی در Galaxy ID
  • بیشتر از 350 هزار کاربر منحصر به فرد آن چین
  • مشارکت کاری با هفت سیستم بلاکچین معتبر

 

 آشنایی با انواع ارزهای دیجیتال

هدف Project Galaxy چیست؟

باید بدانید که داده‌ها و سوابق اعتباری کاربران اهمیت بالایی دارد. به عنوان مثال تمام رفتار کاربران در Web2 در سوابق افراد ثبت می‌شود.

همچنین شرکت‌های بزرگی مانند فیسبوک، گوگل و … از طریق اجرای الگوریتم‌ها روی سوابق افراد، برای ارسال تبلیغات هدفمند اقدام می‌کنند؛ به عبارت دیگر توسعه‌دهندگان پلتفرم با استفاده از دیتای فعالیت افراد مخاطبان هدف را شناسایی می‌کند و به افراد فعال پاداش می‌دهد.

سوابق اطلاعاتی افراد در دیتابیس شبکه‌های اینترنتی و اپلیکیشن های بزرگی مانند اینستاگرام، فیس بوک و …، سازمان‌های دولتی و مؤسسات مالی ذخیره می‌شود و این پلتفرم‌ها از آن استفاده می‌کنند؛ اما پروژه گالکسی معتقد است که مردم به عنوان مالکین این داده‌ها باید بتوانند به اطلاعات دسترسی پیدا کنند.

بنابراین پروژه گلکسی با ساختن یک شبکه از داده‌های اعتباری مشترک به توسعه‌دهندگان Web3 کمک کند تا از این اطلاعات برای ساختن توکن های NFT بهتر و ایجاد جامعه NFT جذاب‌تر استفاده کند؛ اما نقش NFT ها در این میان چیست؟ پروژه گلکسی چطور کار می‌کند؟

 عملکرد پروژه galaxy

پروژه گلکسی با ساختن زیرساخت برای اعضای جامعه خود، این امکان را فراهم می‌کند که سوابق اعتبار دیجیتال را بررسی کند و داده‌ها را با دیگران به اشتراک بگذارد؛ اما مشارکت‌کنندگان در این پلتفرم می‌توانند انواع مختلفی از اطلاعات اعتباری را انتخاب کند:

  • سابقه اعتبار آن چین
  • سابقه اعتباری آف چین که از ارتباط با منابع داده‌ها مانند دیسکورد، توییتر و … کسب می‌شود.

افرادی که در شبکه داده گلکسی مشارکت دارند، از این پلتفرم پاداش دریافت می‌کنند. درصورتی‌که سوابق اعتباری در اپلیکیشن گلکسی یا پلتفرم اوراکل و … استفاده شود، این اطلاعات در اپلیکیشنهای بلاک چینی کاربری‌های مختلفی دارند.

 

Galaxy ID

یکی از مسائل مهم در پلتفرم گلکسی، ID افراد در گلکسی است. Galaxy ID در حقیقت هویت دیجیتال افراد در Web3 است و در واقع نام کاربری فردی است که در این زنجیره و اعتبار او می‌باشد. توسعه‌دهندگان گلکسی با ادغام کردن جعبه ابزار Galaxy ID امکانات بیشتری را در اختیار کاربران اقرار می‌دهد و به کاربران این امکان را می‌دهد که Galaxy ID خودشان را با اکانتهای دیگرشان در فضای مجازی مانند توییتر، دیسکورد، فیس بوک و … پیوند بدهند.

Galaxy OAT

در سال‌های 2021 و 2022 توکنهای On Chain توانستند جایگاه خود را در فضای بلاکچین باز کنند، توکنهای Galaxy OAT در حقیقت یک‌راه حل برای برگزارکنندگان رویدادها و مدیران پروژه‌هاست و از زیرساخت‌های پروژه‌های NFT و شبکه‌های وابسته برای ساخت و توزیع کمپین NFT و پاداش دادن به اعضا بهره ببرند.

پروژه‌های گلکسی با استفاده از OAT به عنوان یک رکورد دیجیتال از فعالیت‌های دیجیتال شما و دستاوردهای شما در فضای Web استفاده می‌کند . با استفاده از OAT هویت حقیقی و آنلاین فرد با یکدیگر ادغام می‌شود؛ مثلاً می‌توانید یک رویداد آفلاین را با یک رویداد آنلاین از طریق NFT ترکیب کنید.

برای این کار برگزارکننده‌های رویداد باید وارد صفحه مخصوص خود در سایت galaxy.eco شوید و صفحه ویژه خودتان را در آن ایجاد کنید. سپس می‌توانید با ثبت کردن رویدادها و اعتبارنامه‌ها، کار خود را آغاز کنید. همچنین شرکت‌کننده‌های این رویدادها می‌توانند NFT های خود را بدون Gas مینت کنند یا از طریق ایمیل آن را دریافت کنند.

در حال حاضر OAT فقط در پالیگان و شبکه ERC-721 در دسترس کارکنان قرار دارد. همچنین در پلتفرم Opensea و کیف‌های پول نیز از آن پشتیبانی می‌شود.

معرفی تیم Project Galaxy

شناخته‌شده‌ترین بنیان‌گذار وب‌سایت گلکسی آقای Harry zhang است. ایشان را پیش از این به عنوان یکی از مؤسسان dlive.tv می‌شناختند. همچنین سابقه مدیرعاملی در شبکه Lino را نیز دارند. در سال 2019 اکوسیستم BitTorrent با شبکه Dlive.tv ادغام شد و نتیجه این کار ساخته‌شدن پلتفورمی بود که ماهانه بیشتر از 10 میلیون کاربر فعال دارد.

هری ژانگ دانش‌آموخته مقطع لیسانس علوم کامپیوتر و آمار از دانشگاه UC Berkeley می‌باشد.

مدیر دیگر این پروژه آقای Charles Wayn است که در حال حاضر استراتژیستور سایت گلکسی است. چارلز وین نیز لیسانس اقتصاد از دانشگاه Uc Berkeley است . ایشان از سال 2017 تا 2018 رئیس بخش کارآفرینی ACE در برکلی بوده است. همچنین سابقه مدیرعاملی در Dlive.tv می‌باشد.

 

سرمایه‌گذارها

براساس اطلاعات سایت کرانچ پیس، سایت گلکسی موفق به کسب سرمایه 10 میلیون دلاری شده است. سرمایه‌گذاران این پروژه عبارتند از:

  • Multicoin Capital
  • The Spartan Group
  • Coinbase Ventures
  • Solana Ventures
  • Alameda Research
  • Dragonfly Capital Management

پروژه‌های همکار

Project Galaxy از پروژه‌های مختلفی برای اهداف تبلیغاتی خود استفاده کرده است و با پروژه‌های مختلفی برای معرفی خود همکاری داشته است. ما به بخشی از این موارد اشاره می‌کنیم:

  • مشارکت کردن با NodeReal که یکی از ارائه‌دهندگان قدرتمند این حوزه است.
  • همکاری با پروژه Transak به عنوان توسعه‌دهنده راهکارهای یکپارچه‌سازی کریپتو و فیات
  • همکاری با پلتفرم NFT میان زنجیره‌ای و مستقل NFTrade
  • مشارکت با Synfutures به عنوان نسل آینده صرافی‌ها

 

بررسی نقشه راه

پروژه گلکسی تا امروز توانسته بر روی پلتفرم‌های پالیگان، آربیتروم، فانتوم، سولانا و آوالانچ مستقر شود. تا امروز بیش از 300 پروتکل در زیرساخت‌های این پلتفرم استفاده شده است که زمینه رشد بهتر آن را فراهم کرده است.

توکن GAL

ارز اصلی مرتبط با گلکسی، GAL است. کاربرد توکن به عنوان پاداش و روش پرداخت در پلتفرم می‌باشد. افرادی که این ارز را هولد می‌کنند می‌توانند از پاداش کارمزدهای جمع‌آوری‌شده خود و مبالغ نگهداری شده خود استفاده کنند .

همکاران این پروژه از داده‌ای مدیریت شده خود باید هزینه پلتفرم را به صورت توکن GAL پرداخت کنند. بعد از مرحله آزمایشی پلتفرم، توسعه‌دهندگان باید بتوانند هزینه استعلام دادها را با GAL پرداخت کنند.

در حال حاضر موجودی نهایی توکن GAL دویست میلیون واحد اعلام شده است که موارد مصرف آن به این ترتیب ذکرشده‌اند:

  • 5 درصد برای لانچ در بایننس
  • 5 درصد برای اکوسیستم گلکسی
  • 2 درصد پاداش برای ایردراپ اولیه
  • 5 درصد فروش اولیه و حراج عمومی که به صورت هفتگی در طول یک سال آزاد می‌گیرد.
  • 23 درصد برای شرکا و مشارکت‌کنندگان پروژه
  • 63 برای حمایت از رشد پروژه
  • 14 درصد برای حمایت از رشد مرحله دوم پروژه که از این میزان 12 درصد در ابتدا و مابقی در طول سه سال آزاد می‌گردد.
  • 15 درصد برای بازاریابی
  • 10 درصد برای بنیاد گلکسی
  • 15 درصد برای اعضای تیم
  • 20 درصد خزانه پروژه که در طول 5 سال آزاد می‌گردد.

از کجا می‌توان خرید؟

با اینکه تنها چند ماه از انتشار ارز Gal می‌گذرد، اما این توکن در صرافی‌های مشهوری لیست شده است، شما می‌توانید این توکن را در صرافی‌های بایننس، کوکوین، کوینکس، بای بیت، کوین بیس، مکسی و پنکک سواپ و یونی سواپ و … خریداری و نگهداری کنید.

این توکن هم بر روی شبکه اتریوم و هم BNB قابلیت نگهداری دارد و از هر دو شبکه Bep20 و ERC20 پشتیبانی می‌کند. همچنین می‌توانید از کیف پول‌های شناخته‌شده مانند متامسک و تراست ولت برای نگهداری از آن استفاده کنید.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

موفقیت آمیز بود!

تبریک، با موفقیت انجام شد، از همراهی شما سپاسگذاریم.❤️