|
هاوینگ
|

توکن های UP – DOWn

توکن های اهرم دار

توکن های UP , DOWn چیست؟

حتما شده که در قسمت اسپات (SPOT) یه ارزی رو سرچ کرده باشید مثل بیت کوین (BTC) و به غیر اون 2 تا گزینه دیگه هم براتون بیاره.

BTCUP
BTCDOWN

بنظرتون توکن های up و down چه فرقی با خود بیت کوین دارن؟
این نوع توکن رو اصطلاحا بهش توکن های لوریج دار یا اهرم دار میگن و زمانی استفاده میشه که شما میخواین تو قسمت اسپات حتما خرید داشته باشید و علاقه ای به فیوچرز نداشته باشید و همچنین بخواین که سود بیشتری از اسپات بدست بیارید، استفاده میشه.

نحوه کار اینجوریه که شما فکر می کنید بیتکوین وضعیت صعودی داره، پس میاید بجای اینکه خود بیتکوین رو بخرین، BTCUP رو میخرین، اینجوری شما با یه ضریبی بیشتر از 1 احتمال دادید که بیتکوین روند صعودی رو داره. و همینجوری برعکس هم تو افت قیمت می تونید از BTCDOWN استفاده کنید.

مزیت این روش نسبت به فیوچرز اینه که تو این قسمت شما دیگه لیکویید نمی شید و می تونید تا وقتی که تحلیلتون درست دربیاد و به سود برسید این توکن رو نگهداری کنید.

حالا این لوریج ها عددی بین 1.5 – 3 هستن و متناسب با شرایط و عواملی میتونن تغییر کنند.
یعنی اگه بیت کوین 1 درصد صعود کنه شما با توکن لوریج دار بیتکوین می تونید تا 3 درصد سود کنید.
اما نکته ای که هست طبق فرمول های صرافی ها که برای هر صرافی اختصاصی هست و عموم مردم از اون اطلاعی ندارن، این لوریج ها عموما تو سود کمتر هستن و وقتی بازار در خلاف تحلیلتون پیش بره لوریج بیشتری اعمال میشه.

نکته ای که در این خصوص باید بدونید اینه که شما این توکن های لوریج دار رو نمی تونید از صرافی خارج کنید و در کیف پولتون نگهداری کنید.

همچنین این نوع خرید مثل پوزیشن فیوچرز دارای کارمزد روازنه هست و به ازای هر روز یه کارمزد ثابت جزیی از شما دریافت میشه.

با توجه به کارمزد دریافتی و سخت بودن معامله عموما این نوع خرید مناسب سرمایه گذاری بلندمدت نیست و به افراد نا وارد پیشنهاد نمی شود.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

اشتراک در
اطلاع از
5 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

من توکن bnb down گرفتم داخل کوین لوکالی
الان هیچی موجودی نمیزنه !!!
کسی میدونی جریان چیه ؟

سلام من از یکی از صرافی ها مقداری sushi up خریدم تقریبا ده روز پیش گفتن که معاملاتش قفل شده خواستم ببینم امکان داره کلا باز نشه و اینکه لز کجا میتونم اطلاعات دقیق بگیرم

آره گلی خانم. به نظر من خوبن
فقط واسه ترید

یکی بگه کلا خوبن این توکن ها؟

موفقیت آمیز بود!

تبریک، با موفقیت انجام شد، از همراهی شما سپاسگذاریم.❤️