|
هاوینگ
|

دوج کوین (DOGE)

ارز دیجیتال دوج کوین
DOGE
دوج کوین / تومان
نماد نشانه گذاری این ارز را با (DOGE) انجام می شود.
chart
خرید از ما
8,769
فروش به ما
8,702
آخرین تغییرات این ارز -2.30% بوده است.

پیدایش ارز دیجیتال دوج کوین

به وجود آمدن ارز دیجیتال دوج کوین را می توان یک سنت شکنی در بازار ارزهای دیجیتال به حساب آورد. چرا که وقتی نامی از ارزهای دیجیتال به میان می آید، مسائل مالی و کاربردهای این ارزها در صنعت پرداخت به ذهن مخاطب می رسد اما دوج کوین با لوگوی منحصر به فرد خود از همان ابتدا، ورود سرگرمی و ابزارهای مرتبط با آن را به دنیای دیجیتال اعلام کرد. به سبب این نوآوری جدید در بازار ارزهای دیجیتال کشش و جاذبه ارز دیجیتال دوج کوین در مقایسه با سایر ارزهایی که حجم کمتری از بازار را در اختیار دارند، بیشتر شده و روز به روز بر طرفداران این ارز اضافه می شود.

از جمله ویژگی های مهم این ارز دیجیتال که باعث جذابیت آن شده است، عرضه بدون محدودیت آن است که برخلاف اکثر ارزهای دیگر هیچ گونه محدودیتی متوجه تولید و عرضه توکن های آن نمی شود. یکی دیگر از خصوصیات مهم و بارز این ارز مجازی، استفاده از الگوریتم اسکریپت در فضا و ساختار کاری آن است که باعث سرعت دادن به روند استخراج آن و نیز راحتی دسترسی به آن شده است.

کاربردهای دوج کوین

ارز دیجیتال دوج کوین تنها در بازار ارزهای دیجیتال معامله نمی شود. بلکه با استفاده از آن، کارهای زیادی صورت گرفته که می توان گفت در نوع خود جالب بوده اند. نخستین استفاده ها از این ارز دیجیتال به سال 2014 میلادی بر می گردد. زمانی که تیم سورتمه سواری جامائیکا برای حضور در مسابقات المپیک زمستانی 2014، با مشکلات فراوان تامین مالی مواجه بود. ورود ارز دیجیتال دوج کوین به عرصه کمک های مالی و استفاده از آن در خیریه ها به عنوان ابزار تامین مالی، باعث شد که توان مالی این تیم و بسیاری از نمونه های مشابه دیگر تقویت شده و مشکلات مالی آن ها رفع شود.

این ها تنها یکی از موارد استفاده از دوج کوین به عنوان ابزار حمایتی و کمک مالی بود. همچنین از DOGE COIN به عنوان یکی از آلت کوین های معروف شناخته شده در ایجاد انواع سرگرمی های مختلف در فضای اینترنت یاد می شود.

مزایای دوج کوین

نکته قوت ارز دیجیتال دوج کوین که باعث توسعه سریع تر آن نیز شد، وابستگی و الگو برداری این ارز از ارز دیجیتال لایت کوین بود که بسیاری از قسمت های تکنولوژیکی آن مشابه لایت کوین است. با این وجود اما انجام تراکنش ها در بلاکچین دوجکوین بسیار سریع تر و ایمن تر از لایت کوین و حتی بیت کوین صورت می گیرد.

از دیگر مزایای مهم این ارز دیجیتال در کنار نامحدود بودن عرضه توکن آن، می توان به کاهش میزان هزینه های انجام معاملات در بلاکچین آن اشاره نمود. به طوری که کارمزد معاملاتی آن بسیار پایین بوده و در حد 0.1 دلار ثبت شده است.

دوج کوین

استخراج دوج کوین

همانند استخراج بسیاری از ارزهای دیجیتال که در طی آن به ماینرها در ازای استخراج واحد های رمزارزها به عنوان موتور محرکه و انگیزه کار، پاداشی برای کار صورت گرفته داده می شد، در روند استخراج ارز دیجیتال دوج کوین نیز بخشی از این توکن ها به عنوان پاداش به ماینرها داده می شود.

همان طور که گفته شد، دوج کوین بسیاری از فناوری های تکنولوژیک خود را از ارز دیجیتال لایت کوین الگو برداری کرده است. در فرایند استخراج نیز استفاده از الگوریتم اسکریپت باعث شده که ماینر ها از همان سخت افزارهای ASIC خود که در استخراج رمز ارزهای لایت کوین به کار برده بودند، برای تولید توکن های دوج کوین نیز استفاده نمایند. همچنین استخراج دوج کوین با استفاده از دستگاه های GPU به عنوان یک روش ناکارآمد استخراج محسوب می شود چرا که صرفه اقتصادی ندارد.

تاریخچه پیدایش ارز دیجیتال دوج کوین

جکسون پالمر که در سال 2013 به عنوان مدیر بخش تولید شرکت ادوبی مشغول به کار بود، با توییت های خود طعنه هایی نسبت به توجه بیش از حد کاربران به ارزهایی دیجیتال زد. در میانه آن تمسخرها اما ارز دیجیتالی که امروزه آن را با نام دوج کوین می شناسیم تنها با هدف سرگرمی و ایجاد فضایی جالب در فضای بلاکچین به وجود آمد.

این رمز ارز که در ابتدا در حد یک شوخی بزرگ بود، بعد ها و با گذشت زمان با استقبال جمع زیادی از علاقه مندان به حوزه سرگرمی دیجیتال رو به رو شد.

در ادامه روند توسعه با مطالعه تکنولوژی زیرساختی ارز دیجیتال لایت کوین و دیگر کوین های جایگزین بیت کوین، توسعه دهندگان دوج کوین شروع به مشخص کردن نحوه استخراج این رمز ارز نمودند که بسیار شبیه به نحوه استخراج ارز دیجیتال لایت کوین بود. تا اینکه این رمز ارز معروف به بازار کریپتوکارنسی ها راه یافت و حتی مورد معامله و خرید و فروش گسترده و نیز حمایت افرادی نظیر ایلان ماسک نیز قرار گرفت.

امنیت پروتکل معاملاتی ارز دیجیتال دوج کوین

همانند روند استخراج بیت کوین، استخراج ارز دیجیتال DOGE COIN نیز با استفاده از الگوریتم اثبات کار معروف، صورت می گیرد. با این تفاوت که در روند استخراج این رمز ارز، سرعت استخراج در عوض وابستگی بیش از حد به هش ریت و کد های پیچیده، به هش ریت الگوریتم اسکریپت بستگی دارد. وجود این ویژگی باعث افزایش سرعت و توانمندی بیشتر ماینرها در استخراج دوج کوین شده است.

دوجکوین

کیف پول های ارز دیجیتال دوج کوین

دوجکوین در دوره های ابتدایی فعالیت خود، یک کیف پول اختصاصی برای ذخیره توکن های خود معرفی کرده بود اما این کیف پول به دنبال هک گسترده و از دست رفتن دارایی برخی از کاربران، طولی نکشید که از لیست کیف پول های پیشنهادی خارج شد.

امروزه به منظور ذخیره امن توکن های دوجکوین، از کیف پول های ترزور و لجر به عنوان نمونه هایی از کیف پول های سخت افزاری یاد می شود. همچنین برخی از کیف پول های نرم افزاری نظیر کیف پول های کوینومی، اتمیک و تراست از جمله کیف پول هایی به حساب می آیند که در موقع خرید دوج کوین به منظور ذخیره سازی آن بسیار پرکاربرد هستند.

قیمت دوج کوین

قیمت DOGE COIN در زمان نگارش این مقاله در حدود 0.23 دلار بوده که با تسلط 1.24 درصدی از حجم کل بازار رتبه 10 ام را به خود اختصاص داده است.

می توانید این ارز دیجیتال را از صرافی های معتبر و امن خرید کنید، یکی از این صرافی ها بینگ ایکس می باشد که با فعالیت کاربران ایرانی مشکلی ندارد.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

موفقیت آمیز بود!

تبریک، با موفقیت انجام شد، از همراهی شما سپاسگذاریم.❤️