|
هاوینگ
|

ترون (TRX)

ارز دیجیتال ترون
TRX
ترون / تومان
نماد نشانه گذاری این ارز را با (TRX) انجام می شود.
chart
خرید از ما
7,421
فروش به ما
7,364
آخرین تغییرات این ارز -3.39% بوده است.

ترون چیست؟

ترون یک سیستم عامل مبتنی بر بلاکچین است که هدف آن اطمینان از مناسب بودن این فناوری برای استفاده روزمره است.

در حالی که بیت کوین می تواند تا شش معامله در ثانیه و اترویوم تا 25 مورد انجام دهد، ترون ادعا می کند که شبکه آن ظرفیت 2000 TPS – 24/7 را دارد.

ترون یکی از بزرگترین سیستم عامل‌های نامتمرکز مبتنی بر زنجیره بلوکی است که با تکیه بر رمزارز داخلی با نام ترونیکس کار می‌کند. 

این پروژه به عنوان یک پلتفرم غیرمتمرکز بر اشتراک و سرگرمی محتوا توصیف می شود و به همین منظور، یکی از بزرگترین خریدهای آن سرویس اشتراک فایل بیت تورنت در سال 2018 بود.

به طور کلی ،ترون اهداف خود را به شش مرحله تقسیم کرده است. این موارد شامل ارائه به اشتراک گذاری فایل توزیع شده ساده، هدایت تولید محتوا از طریق جوایز مالی، اجازه دادن به سازندگان محتوا برای راه اندازی توکن های شخصی خود و عدم تمرکز در صنعت بازی است.

ارز دیجیتال ترون

چه کسانی بنیانگذار TRON هستند؟

ترون توسط کارآفرین چینی جاستین سان در سپتامبر سال 2017 تاسیس شد که اکنون به عنوان مدیر عامل شرکت فعالیت می کند. وی که در دانشگاه پکن و دانشگاه پنسیلوانیا تحصیل کرده بود، توسط مجموعه فوربس آسیا در سری 30سال و زیر 30سال برای کارآفرینان شناخته شد.

در ابتدا، ارز دیجیتال ترون، به‌صورت آزمایشی بر روی بلاکچین آتریوم بارگذاری شد و سپس با راه‌اندازی نهایی شبکه بلاکچین ترون، در ژوئن 2018، روی شبکه اصلی خود بارگزاری شد.

طرفداران ترون، این روز را، روز استقلال ترون می‌دانند. در ماه می 2019 این ارز دیجیتال توانست کاری را که بیت کوین در طی ده سال انجام داد را در 319 روز انجام داده و رکورد تعداد تراکنش‌های بیت کوین را بشکند. در اوت همان سال عرضه اولیه سکه TRX آغاز شد و ترون توانست از این طریق بیش از 70 میلیون دلار سرمایه اولیه جذب کند.

جاستین سان در سال 1990 متولد شد و در گذشته با ریپل به عنوان نماینده اصلی آن در منطقه چین بزرگ نیز ارتباط داشت

چه چیزی ترون را منحصر به فرد می کند؟

ترون خود را به عنوان محیطی قرار داده است که سازندگان محتوا می توانند به طور مستقیم با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنند. با حذف سیستم عامل های متمرکز – اعم از سرویس های پخش جریانی، فروشگاه های برنامه یا سایت های موسیقی امید است که در نهایت سازندگان به دلیل واسطه گری ضرر نکنند. به نوبه خود، این می تواند محتوا را برای مصرف کنندگان کمتر کند.

با توجه به اینکه چگونه بخش سرگرمی به طور فزاینده ای دیجیتالی می شود، ترون می تواند در استفاده از فناوری بلاکچین در این صنعت نقشی اساسی داشته باشد.

این شرکت همچنین می گوید که یک تیم توسعه دهنده با استعداد و با تجربه مستقر در سراسر جهان دارد که از شرکت های بزرگی مانند آزمایشگاه ریپل گرفته شده است.

آخرین و نه مهمترین در حالی که برخی دیگر از پروژه های بلاکچین می توانند در مورد برنامه های خود برای توسعه مبهم باشند، ترون  با ارائه یک نقشه راه که اهداف آن را برای سالهای آینده نشان می دهد یک نقطه تفاوت را ارائه می دهد.

ترون در کل بیش از 100 میلیارد توکن در اختیار دارد که حدود 71.6 میلیارد از این تعداد در گردش است.

هنگامی که فروش توکن در سال 2017 برگزار شد، 15.75 میلیارد TRX به سرمایه گذاران خصوصی اختصاص یافت، در حالی که 40 میلیارد دلار دیگر برای شرکت کنندگان عرضه اولیه سکه در نظر گرفته شد. به بنیاد ترون 34 میلیارد اعتبار داده شد و یک شرکت متعلق به جاستین سان 10 میلیارد درآمد کسب کرد.

در مجموع این بدان معنا بود که 45٪ از عرضه TRX به بنیانگذار و خود پروژه اختصاص یافته است ،در حالی که 55٪ بین سرمایه گذاران توزیع شده است. منتقدان معتقدند که این نسبت بسیار بالاتر از آن است که در سایر پروژه های ارزهای رمزپایه دیده شده است.

شبکه TRON چگونه ایمن است؟

TRON از ساز و کار اجماعی استفاده می کند که به عنوان اثبات منافع سهام شناخته شده شناخته می شود.

دارندگان TRX می توانند ارز رمزنگاری شده خود را مسدود کنند تا Tron Power بدست آورند، این بدان معنی است که آنها می توانند به “نمایندگان فوق العاده” که به عنوان تولید کننده بلوک خدمت می کنند رای دهند.

این تولیدکنندگان بلوک در ازای تأیید معاملات ، پاداش TRX دریافت می کنند و سپس این پاداش ها بین افرادی که به آنها رأی داده اند توزیع می شود.

طبق ترون این روش به زنجیره بلوکی آن کمک می کند تا به میزان بالاتری از توان عملیاتی دست یابد.

قرارداد هوشمند ترون

به صورت کلی، ترون که یک شبکه‌ ی غیرمتمرکز به شمار می‌رود، دارای یک قرارداد هوشمند است که به آن قرارداد هوشمند ترون گفته می‌شود. این قرارداد دیجیتالی بوده و برای اجرای برخی از اقدامات شبکه مورد استفاده قرار می‌گیرد. این اقدامات بر اساس قرارداد هوشمند اتفاق می‌افتند و به نفع کاربران شبکه هستند. ممکن است تعدادی قرارداد با یکدیگر همراه شوند و به صورت زنجیره‌ای از برنامه‌های غیرمتمرکز عمل کنند. قرارداد هوشمند ترون مفهومی است که افراد فعال شبکه می‌توانند با کمک آن به انجام فعالیت‌های مختلف بپردازند و خدمات دریافت کنند.

TRON (TRX) را از کجا می توانید خریداری کنید؟

شما می توانید قیمت لحظه ای ارز ترون را مشاهده و ترون های خود را از صرافی و کیف پول ایرانی نوبیتکس خریداری کنید و یا ترون های خود را بفروشید.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها