|
هاوینگ
|

کاردانو (ADA)

کاردانو
ADA
کاردانو/ تومان
نماد نشانه گذاری این ارز را با (ADA) انجام می شود.
chart
خرید از ما
26,967
فروش به ما
26,744
آخرین تغییرات این ارز -3.30% بوده است.

کاردانو - (Cardano (ADA

ارز دیجیتال آدا

Rank 8

Website

Coin

کاردانو (ADA) چیست؟

کاردانو با نماد اختصاصی ADA یک ارز دیجیتال است که بر اساس داده های سایت کوین مارکت کپ با ارزش بازار حدود ۱۰.۵۸ میلیارد دلار، در رتبه 9 بازار قرار داشته و سهم ۱.۱۰ درصدی از کل بازار را دارد.

هر واحد از کوین کاردانو در این لحظه با قیمت 1.16 دلار، با احتساب نرخ تتر 26,600 تومان معادل 31,000 تومان معامله می شود و حجم مبادلات روزانه آن ۲.۴۹ میلیارد دلار است.

قیمت در ۲۴ ساعت اخیر -۳.۵۲% کاهش یافته است. بالاترین قیمت سکه کاردانو در 2 سپتامبر 2021 بیشتر از 3 دلار بوده که همینک %۶۹.۴۷ پایین‌تر از آن زمان قرار دارد. تعداد واحدهای در گردش کاردانو ۳۱.۱۱ میلیارد و تعداد کل واحدهای آن ۴۵ میلیارد خواهد بود.

هدف آن اجازه دادن به “تغییر دهندگان، مبتکران و چشم اندازها” برای ایجاد تغییرات مثبت جهانی است.

این پروژه منبع آزاد با هدف “توزیع مجدد قدرت از ساختارهای غیرقابل پاسخگویی به حاشیه وافراد” کمک به ایجاد جامعه ای با امنیت، شفافیت و عادلانه تر.

کوین کاردانو در سال 2017 تأسیس شد و رمز توافقنامه ADA برای اطمینان از مشارکت مالکان در فعالیت شبکه طراحی شده است. به همین دلیل، کسانی که ارز رمزنگاری شده را دارند، حق رای دادن در مورد هرگونه تغییر پیشنهادی در نرم افزار را دارند.

تیم پشت بلاکچین می گویند که قبلا موارد جالبی برای فناوری آن وجود داشته است که هدف آن اجازه دادن به برنامه های غیرمتمرکز و قراردادهای هوشمند با مدولار بودن است.

کوین کاردانو توسط شرکت های کشاورزی برای ردیابی محصولات تازه از مزرعه مورد استفاده قرار می گیرد، در حالی که سایر محصولات ساخته شده بر روی این سیستم اجازه می دهد تا مدارک تحصیلی به روش ضد دستکاری ذخیره شود و خرده فروشان کالاهای تقلبی را به سختی کنترل کنند.

آدا

موسسان کاردانو چه کسانی هستند؟

سکه کاردانو توسط چارلز هوسکینسون تاسیس شد، وی همچنین یکی از بنیانگذاران شبکه اتریوم بود. وی مدیرعامل IOHK، شرکتی است که بلاکچین کاردانو را ساخته است 

از سال 2015 تا 2017 مقدمات کار ایجاد شد و در 2017 این پلتفرم ایجاد شد. سه نهاد در ساخت این پلتفرم همکاری می‌کنند. شرکت IOHK که توسعه کاردانو را بر عهده دارد و شرکت امورگو که سرمایه‌گذاری بر این پلتفرم را پیش‌می‌برد و بنیاد کاردانو که امور کلی این پلتفرم را زیر نظر دارد.

کاردانو برای تمامی آپدیت‌های خود از نظرات آکادمیک استفاده می‌نماید. نام شبکه به افتخار ریاضی‌دان ایتالیایی جرلامو کاردانو و آدا و لاولیس به افتخار ریاضی‌دان انگلیسی ایدا لاولیس نام گذاری شده‌اند.

در مصاحبه ای با سری تیتان های رمزنگاری شده کوین مارکت کپ، هوسکینسون گفت که او در سال 2011 درگیر ارزهای رمزنگاری شده بود و در معدن و تجارت سرگرم بود. وی توضیح داد که اولین مشارکت حرفه ای وی در صنعت در سال 2013 اتفاق افتاد، زمانی که او دوره ای را در مورد بیت کوین ایجاد کرد که در پایان توسط 80،000 دانشجو برگزار شد.

هوسکینسون علاوه بر اینکه یک کارآفرین فناوری است، ریاضیدان نیز هست. در سال 2020، شرکت فناوری وی ADA به ارزش 500000 دلار به آزمایشگاه تحقیق و توسعه بلاکچین دانشگاه وایومینگ اهدا کرد.

چه چیزی کاردانو را منحصر به فرد می کند؟

ارز دیجیتال کاردانو کاردانو یکی از بزرگترین زنجیره های بلوکی است که با موفقیت از مکانیزم اجماع اثبات سهام استفاده می کند، که انرژی کمتری نسبت به الگوریتم اثبات کار مورد اعتماد بیت کوین دارد. اگرچه اتریوم بسیار بزرگتر در حال ارتقا به PoS است، اما این انتقال فقط به تدریج انجام می شود.

این پروژه به خاطر اطمینان از اینکه همه فناوری های توسعه یافته از طریق یک فرآیند تحقیق همتا بررسی می شوند، افتخار می کند، به این معنی که ایده های جسورانه می توانند قبل از اعتبار سنجی به چالش کشیده شوند. به گفته تیم کاردانو، این سختگیری علمی به دوام و پایداری بلاکچین کمک می کند این احتمال را می دهد که از قبل مشکلات احتمالی پیش بینی شود.

در سال 2020 ، توکن کاردانو یک نسخه جدید از شلی را ارتقا داد که هدف آن ساخت زنجیره بلوک خود “50 تا 100 برابر غیر متمرکز” نسبت به سایر بلاک چین های بزرگ است. در آن زمان، هوسکینسون پیش بینی کرد که این امر زمینه را برای فعالیت صدها دارایی در شبکه آن هموار می کند.

چند سکه کاردانو (ADA) در گردش وجود دارد؟

حداکثر میزان تأمین 45 میلیارد ADA وجود دارد – اما در زمان نوشتن این مقاله ، حدود 31 میلیارد عرضه در گردش بود. پنج دور فروش عمومی توکن کاردانو بین سپتامبر 2015 تا ژانویه 2017 برگزار شد.

با راه اندازی شبکه تقریباً 2.5 میلیارد ADA به IOHK اختصاص یافت. در همین حال، 2.1 میلیارد ADA اضافی به امورگو، یک شرکت جهانی فناوری بلاکچین که به عنوان بنیانگذار پروتکل کاردانو خدمت می کرد، داده شد. آخرین و نه کمترین مورد، 648 میلیون ADA به بنیاد غیرانتفاعی کاردانو اعطا شد که هدف آن ارتقا the سیستم عامل و افزایش سطح پذیرش است.

به طور کلی ، حدود 16٪ از کل تأمین ADA به بنیانگذاران پروژه اختصاص یافت که 84٪ باقیمانده بین سرمایه گذاران تقسیم شده است.

کاردانو

شبکه کاردانو چگونه ایمن است؟

ارز کاردانو از طریق یک پروتکل PoS “سازگار با محیط زیست، با قابلیت اطمینان قابل اطمینان” که به نام اوروبوروس شناخته می شود، ایمن می شود.

این پروژه می گوید که اوروبوروس با استفاده از قدرت قابل ملاحظه ای کمتر، ضمانت های امنیتی را که توسط سازوکار اجماع PoW ارائه می شود، بهبود می بخشد – ادعا می کند که انرژی آن چهار برابر بیت کوین است.

این به عنوان ترکیبی از فناوری منحصر به فرد و سازوکارهای تأیید شده ریاضی، همراه با روانشناسی رفتاری و فلسفه اقتصادی توصیف می شود. به طور کلی، هدف اوروبوروس دستیابی به رشد پایدار و اخلاقی است.

خرید ارز کاردانو (ADA)

شما می توانید ارز دیجیتال کاردانو (ADA) را از صرافی متمرکز معتبر مانند MEXC خرید نمایید، حتما در زمان استفاده از صرافی هایی که احراز هویت در آن ها اجباری نیس مثل صرافی امکسی از VPN با آی پی ثابت استفاده کنید.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

اشتراک در
اطلاع از
1 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

در 1 جمله

رستگار کننده ….

موفقیت آمیز بود!

تبریک، با موفقیت انجام شد، از همراهی شما سپاسگذاریم.❤️